همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی ساوه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  همایش هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه با عنوان مفهوم ، مبانی و راهکارها در دانشگاه آزاد اسلامی ساوه برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه در این همایش با اشاره به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه برمبنای تعامل دوسویه بین اساتید حوزه و دانشگاه است وباید هر دو همراه و هم صدا در جهت سازندگی کشوربا تربیت نیروهای متعهد و انقلابی تلاش کنند.

حجت الاسلام حسینی بر راه اندازی کارگروه های فکری با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: این حرکت می تواند در ایجاد وحدت بیشتر در این زمینه مؤثر باشد.

وی به نقش عقل در استنباط قواعد و مقررات حقوقی از دیدگاه اسلام اشاره کرد و اضافه کرد: عقل از مهمترین منابع غیر قابل انکار شناخت و معارف بشری در همه زمینه های مادی و معنوی حیات است.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه عقل و جایگاه آن در منظومه ی اعتقادات و معارف دینی اهمیت خاصی دارد اضافه کرد : عقل حجت خدا و مصباح ذهن است.

حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساوه هم در این همایش با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه از بهترین پیامدهای انقلاب اسلامی است گفت: حوزه و دانشگاه به عنوان مراکز مولد علم، دانش ، معرفت و اقتدار نظام اسلامی هستند.

حیدری با اشاره به اینکه آفرینش بر اساس وحدت بنا شده و تبلور اندیشه‌ی وحدت, مبنای زیبایی شناسی و کمال گرایی است افزود: وحدت تمرکز به همراه دارد و تمرکز نیز قدرت وقدرت نیز موفقیت را به همراه دارد.

انتهای پیام / ج

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در ساوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.