مسابقات نجات تخم مرغ با حضور ۳۲ تیم دانشجویی در دانشکده مهندسی دانشگاه تفرش برگزار شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مسابقات نجات تخم مرغ با حضور ۳۲ تیم دانشجویی و به همت انجمن‌های علمی دانشجویی در دانشکده مهندسی دانشگاه تفرش برگزار و به نفرات برتر این مسابقه جوایزی اهدا شد.

مصطفی حسن زاده دبیر برگزاری مسابقات  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت:این مسابقات با هدف بکارگیری خلاقیت‌ها در ساخت سازه‌ها و اجسامی است که انسان را در ارسال کاوشگر‌ها به سیاره‌های دیگر یاری می‌کند.

حسن زاده اضافه کرد: در این مسابقات شرکت کنندگان باید تخم مرغ را در سازه‌ای که ساخته‌اند، قرار داده و آن را از ارتفاع معینی رها کنند و تخم مرغ باید سالم به زمین برسد تا بتوانند سازه‌هایی را بسازند سرعت و زمان کم هم دقت در این سازه بدون انحراف پایین بیاید و هم وزن سازه باید پایین باشد.

وی  با اشاره به اینکه این مسابقه برای اولین برای فرستادن انسان به فضا انجام شد افزود: سرعت و زمان مولفه‌هایی که باید در ساخت سازه نجات در نظر گرفته شود.

دبیر برگزاری مسابقات سازه‌های نجات تخم مرغ دانشگاه تفرش با بیان اینکه ناسا به خاطر اینکه کاوشگر‌ها را به سیارات مختلف بفرستد شبیه سازی انجام داد و این مسابقه را طراحی کرد، اضافه کرد: در واقع خلاقیت‌هایی را که در مسابقه انجام می‌شود را در کاوشگر‌ها استفاده می‌کنند به همین دلیل اولین بار این مسابقه در انجمن مکانیک آمریکا شکل گرفت که هر ساله در سطح دانشجویی و دانشگاهی در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است توجه صنعت به این مسابقات و پیوند دانشگاه وصنعت میتواند به افزایش سرعت چرخ توسعه کشور کمک کند.

انتهای پیام / ج


مسابقات سازه نجات تخم مرغ در تفرش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.