نماینده مردم دهگلان گفت: به مسئولان هشدار می‌دهم که به داد بیکاران برسند چرا که این مسئله به یک بحران تبدیل خواهد شد.

فعالیت بخش خصوصی بدون دخالت خصولتی‌ها میسر استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌محمد مرادی نماینده مردم دهگلان در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: اکنون بیکاری در ایران به یک بحران بزرگ تبدیل شده و تبعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن به وضوح مشخص است.

وی افزود: یکی از متغیرهای تأثیرگذار بر اشتغال رشد تولید واقعی در اقتصاد است و هیچ راهی برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری وجود ندارد مگر آن که بخش خصوصی بدون خصولتی بودن فعال شده و با اطمینان به فعالیت بپردازند.

مرادی تصریح کرد: یکی از دلایل معضلات و اقتصاد بی‌ثبات ایران و تأثیر ساختاری درآمد نفت بر تولید و بروز بیماری هلندی می‌باشد و تا زمانی که این نگاه وابسته را به طور کامل و حقیقی از میان برنداریم نمی‌توانیم از تولید حمایت کنیم و تمام وعده‌هایمان در حد شعار باقی خواهد ماند.

نماینده مردم دهگلان بیان کرد: آقای روحانی از شما خواهش می‌کنم فکر به حال بیکاری و جمعیت رو به افزایش بیکاران در استان کردستان کنید چرا که تفاوتی که بین نمایندگان مجلس با بقیه مسئولان دارند این است که تعداد بسیار کمی از مردم با شما در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: ما نمایندگان علاوه بر دیدارهای چهره به چهره با مردم کشور دائما با آنها در حال تماس تلفنی هستیم و شب و روز ما صرف شنیدن مشکلات و درد دلهای آنان می‌شود. آقای روحانی به خدا قسم اگر مدیرانتان تنها به اندازه یک روز گوشی‌های تلفن نمایندگان را در دست بگیرند خواهند فهمید که فاجعه بیکاری جوانان به معنای واقعی چیست.

مرادی تأکید کرد: به مسئولان هشدار می‌دهم که به داد بیکاران برسند چرا که این مسئله به یک بحران تبدیل خواهد شد و در نهایت بحران اقتصادی در صورت ادامه به مسئله امنیتی بدل خواهد گشت.

نماینده مردم دهگلان افزود: با توجه به معضل بزرگ بیکاری در استان کردستان از وزارت صنعت و معدن خواهش می‌کنم که کلنگ زنگی و احداث پروژه‌های ناتمام این استان را تسریع بخشند تا بلکه مرهمی بر زخم بیکاران این منطقه باشد.

وی اذعان کرد: طبق ماده 30 برنامه ششم توسعه باید محصولات تضمینی کشاورزی خریداری شده و در صورت پرداخت به موقع خسارت تأخیر جبران گردد. کشاورزان استان کردستان با سختی‌های فراوان محصولی را کشت کرده و دولت آن را خریداری می‌کند اما متأسفانه برای بسیاری از آنها پرداخت به موقع صورت نمی‌پذیرد و هیچ خبری هم از جبران خسارت برای آنان نیست.

مرادی گفت: اگر قوانین تصویب شده در مجلس ارزشی برای مجریان ندارد چرا باید این همه وقت را صرف تصویب قوانین کنیم؟ پس چه بهتر است که از همان ابتدا بگویند که قوانین تنها جنبه نمایشی دارد و اصلا برنامه‌ای برای توسعه در پنج سال آینده نداریم.

نماینده مردم دهگلان افزود: چرا بانک‌ها به قوانین وضع شده از سوی مجلس عمل نمی‌کنند و شاید مشکل در اجرای قوانین باشد لذا اگر قرار است که قوانین تصویب شده ضمانت اجرایی نداشته باشد می‌توان تصور کرد که در پنج سال آینده چقدر از برنامه‌های توسعه اجرا خواهد شد و از همین تریبون به وزیر کشاورزی تذکر می‌دهم که خسارت ناشی از پرداخت به موقع به کشاورزان را جبران کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار