سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سه کارگر شرکت آب و فاضلاب به دلیل استشمام گازهای سمی خطرناک در فاضلاب خیابان چهارباغ بالا مسموم شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد شریعتی  با اشاره به حادثه مسمومیت سه کارگر در چاه فاضلاب شهر اصفهان اظهار داشت: این حادثه روز گذشته به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اصفهان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه برای امدادرسانی در این حادثه امدادگران ایستگاه‌های یک، سه و ۲۰ آتش نشانی اصفهان به محل حادثه اعزام شدند، اضافه کرد: این حادثه در خیابان چهارباغ بالا گزارش شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: پس از رسیدن اکیپ به محل شاهد سقوط و بی هوش شدن سه کارگر تاسیسات داخل چاه فاضلاب به عمق سه متر که برای لایروبی فاضلاب وارد چاه شده بودند، بودیم که به دلیل وجود گازهای سمی و بسیار کشنده از قبیل آمونیاک، سولفید هیدروژن، متان و کربن دی‌اکسید داخل چاه فاضلاب دچار حادثه گاز گرفتگی و بیهوشی شده بودند.

وی تصریح کرد: نیروهای امدادگر آتش‌نشانی بلافاصله با استفاده از بروزترین تجهیزات امداد و نجات چاه نسبت به برپایی کارگاه عملیاتی اقدام و با فرود پرسنل عملیاتی با دستگاه تنفسی به داخل چاه فاضلاب نسبت به بالاکشی اشخاص مذکور اقدام و مورد رفع خطر شد.

شریعتی تاکید کرد: با وجود دهانه کم قطر چاه و گازهای سمی در چاه فاضلاب حتی تنفس در حد چند لحظه می‌تواند بسیار کشنده و به مرگ منتهی شود که خوشبختانه با حضور به موقع اکیپ امدادی و با انتقال سریع اشخاص به بالا در عملیاتی سخت و نفس گیر با وجود شرایط سخت محیطی برای امداد نجات؛  افراد محبوس شده زنده به عوامل اورژانس تحویل شدند و همچنین یکی از پرسنل آتش نشانی داخل چاه دچار حادثه شد که با انتقال به بیمارستان حال عمومی وی مطلوب است.

وی علت بروز این حادثه  را رعایت نکردن اصول ایمنی و ورود اشخاص بدون هیچگونه اطلاعات و امکانات فنی در داخل چاه فاضلاب و سپس گاز گرفتگی اعلام کرد و گفت: به همه شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی عموم افراد به داخل چاه و یا موارد این گونه ورود پیدا نکنند و انجام چنین مواردی را به افراد متخصص این امر بسپارند و در صورت بروز هر گونه حادثه در اسرع وقت با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/م

 

مسمومیت سه کارگر در چاه فاضلاب شهر اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار