نخستین وقف تبلیغ دین اسلام و مذهب جعفری برای گردشگران خارجی با وقف یکباب منزل مسکونی واقف خیراندیش کاشانی در این شهرستان ثبت‌شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرپرست اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان کاشان در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: این واقف خیراندیشی که نخواست نامش ذکر شود با همکاری انجمن یاوران وقف کاشان و با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه کاشان همگی و تمامیت شش دانگ یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان امام خمینی(ره)کاشان به مساحت ۱۷۸متر مربع در دو طبقه را وقف کرد

مهدی حافظیان، ارزیابی ارزش این موقوفه را بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام‌کرد و

تصریح‌کرد: نیت واقف خرج درآمد حاصل از این موقوفه برای امور مرتبط با حق التبلیغ مبلغان مسلط به زبانهای خارجی کاشان، خرید هدایای مخصوص گردشگران، برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط، چاپ کتاب، بروشور و هزینه های رفت و آمد مبلغین و سایر امور مرتبط با تبلیغ دینی برای گردشگران خارجی است.

وی با اشاره به‌اینکه در ماه‌های زیادی از سال مبلغان زبان‌دان که مسلط به زبانهای خارجی هستند با حضور خود در بقاع متبرکه و اماکن تاریخی کاشان علاوه بر میزبانی از گردشگران خارجی به تبلیغ دین اسلام می پردازند گفت:این طرح تا کنون با استقبال خوب گردشگران مواجه بوده است.

به‌گفته‌وی، این دهمین وقف در شهرستان کاشان بوده که آمار موقوفات کاشان را به 2 هزار 270 موقوفه و 8 هزار و 303 رقبه افزایش داد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار