مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: آموزه‌های دینی بزرگترین و مهمترین پشتوانه برای همه ما در امر رشد سوادآموزی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از مدیران، دست‌اندرکاران و فعالان حوزه سوادآموزی کردستان که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، گفت: آموزه‌های دینی و قرآنی پشتوانه‌ای دینی برای ما در امر سوادآموزی است و تاکیدات و روایات زیادی در حوزه اهمیت سواد و دانش شده است.

 وی با اشاره به اینکه علم و دانش اولویت نخست برای همه افراد جامعه باید باشد، افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی در سال ۵۸ فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را داد و این مهم بیانگر اهمیت موضوع سواد در حاکمیت هم بوده است.

وی خاطر نشان کرد: سوادآموزی گستره عام دارد و در سطح دولت و حاکمیت مورد توجه بوده است اما اقدام آموزش و پرورش و تلاش سوادآموزان از اهمیت بالایی در امر سوادآموزی برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان سوادآموزان را سنگرداران رشد سواد برشمرد و یادآور شد: مهمترین مشکل در سطح کشور به‌ویژه استان کردستان در حوزه سوادآموزی مشکل فرهنگی است.

قربانی اضافه کرد: مشکل فرهنگی بدان معناست که اگر بی‌سوادان احساس نیاز می‌کردند مشتاق آموزش می‌شدند پس باید از راه درست وارد شد تا افراد بی‌سواد و کم‌سواد خودشان به آموزش روی آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: کردستان نسبت به مجموعه جمعیتی که دارد آمار بی‌سواد بالایی دارد و باید در جذب و ایجاد انگیزه سوادآموزان توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/ د م

سوادآموزان سنگرداران رشد سواد هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.