نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده غرب کشور گفت:هیچ موردی از مرگ بر اثر سرما زدگی یا خودکشی در مناطق زلزله زده مشاهده و ثبت نشده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،طیب قدیمی نماینده ویژه وزیر بهداشت ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره خودکشی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: به طور پیوسته از مناطق زلزله زده غرب کشور بازدید می کنیم و همکاران بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این مناطق حضور دارند و خدمات را ارائه می دهند و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر فوت بر اثر سرمازدگی یا خودکشی ثبت نشده است.

وی ادامه داد:در شرایطی که فرد با مشکلات خاص روحی، روانی و اجتماعی روبرو باشند، احتمال اقدام به خودکشی در شرایط عادی و بحرانی وجود دارد و از نخستین روزهای وقوع زلزله 40 تیم سلامت روان از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حمایت وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده حضور یافتند و تا کنون 32 هزار نفر غربالگری شدند.

قدیمی گفت:بیمارستان بانگر سرپل ذهاب تا کنون 50 زایمان انجام شده است.

وی افزود: با مسئولان ستاد اسکان زلزله زدگان برای در اولویت قرار داشتن اسکان مادران باردار و بیماران خاص مذاکره کرده ایم تمام مادران باردار این مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند.

قدیمی گفت: قبل و حین زایمان خدمات بهداشتی و درمانی خوبی به مادران باردار ارائه می شود و در حال حاضر هیچ نوزادی به دلیل اسکان در چادر در معرض خطر نیست که نیاز به بستری داشته باشد.

وی ادامه داد: شرایط ایمنی مادران باردار و نوزادان، وضعیت گرمایشی و حضور متخصصین و ماماها در مناطق زلزله زده فراهم شده است برای اسکان مادران باردار و بیماران خاص نیازمند حمایت ارگان‌های حمایتی هستیم.

انتهای پیام/پ

خودکشی ۲۰ نفر در مناطق زلزله‌زده صحت ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.