سازمان‌های جهانی بهداشت، یونیسف و برنامه جهانی غذا در یک بیانیه مشترک، درباره اوضاع وخیم انسانی در یمن هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «سازمان جهانی بهداشت»، «یونیسف» و «برنامه جهانی غذا» روز جمعه در بیانیه ای مشترک نسبت به تشدید بحران انسانی در یمن هشدار دادند.

این سه آژانس وابسته به سازمان ملل اعلام کردند: بحران یمن به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است. حدود 75 درصد از کل کشور نیاز جدی به کمک های انسان دوستانه دارند که این درصد شامل 11.3 میلیون کودک است. 60 درصد یمنی ها نیاز شدید به غذا دارند و میلیونها نفر هم از بهداشت عمومی و آب آشامیدنی محروم هستند.

این سه آژانس در ادامه این بیانیه اعلام کردند: در روزهای اخیر با واردات سوخت و مواد غذایی در بندر حدیده، شاهد پیشرفتهایی بوده ایم. محدودیتهای دستیابی به سوخت باعث افزایش بهای آن به دو برابر حد معمول شده است و این امر مانع از دستیابی به آب تمیز و مراقبتهای بهداشتی لازم می شود.

سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و برنامه جهانی غذا در حالی این بیانیه مشترک را صادر کردند که اشغال عربستان سعودی در یمن وارد هزارمین روز شده است. عربستان سعودی از مارس 2015، بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم پیمان نزدیک خود منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و همینطور تضعیف جنبش انصارالله، این کشور را هدف حملات مرگبار هوایی قرار داده است.

به دنبال شلیک یک موشک به ریاض که عربستان سعودی مدعی شد ایران در این حمله نقش داشته است، ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی از ماه نوامبر سال جاری میلادی کلیه گذرگاه های زمینی، هوایی و دریایی یمن را بست تا بنابر ادعای خود، مانع از ارسال تسلیحات از ایران برای نیروهای انصارالله شود. این در حالی است که ایران تاکنون چندین بار تجهیز نیروهای انصارالله را تکذیب کرده است. به دنبال اعمال فشارهای بین المللی به عربستان سعودی، ریاض اقدام به بازگشایی برخی از این گذرگاه ها کرده است تا کمک های بین المللی به مردم یمن ارسال شود.


انتهای پیام/

هشدار 3 آژانس‌های سازمان ملل درباره بدتر شدن بحران یمن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۱ دی ۱۳۹۶
مرگ بر آل سعود کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۰ دی ۱۳۹۶
به کدامین گناه زنان وکودکان ومردم مظلوم یمن باید کشته شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۰ دی ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
انشالله نابودی اسرائیل
Germany
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۰ دی ۱۳۹۶
انشالله هرچه زودتر این اسرائیل نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
یمن الان در امنیت هستند ؟؟؟
آخرین اخبار