معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن تجارت استان کرمانشاه از ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش دستباف سنقر خبر داد.

علی اسماعیلی  معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن تجارت استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ با بیان اینکه ثبت ملی این هنر قدیمی استان کرمانشاه در سال 93 انجام شده است گفت:  با همکاری فعالان اقتصادی و دست اندرکاران فرش و پیگیری سازمان صنعت استان کرمانشاه  و مرکز ملی فرش ایران در سال 93 فرش سنقر به عنوان  اثر ملی کرمانشاه ثبت شد.

برگزاری مراسم رونمایی از ثبت جهانی  فرش دستباف سنقر + تصاویر

وی ادامه داد: با حضور مرکز ملی فرش ایران و دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه در چهاردهمین   نمایشگاه  بین المللی  فرش کرمانشاه  در  محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان در پارک شاهد ساعت 16 عصر، 16 دی‌ماه  از لوح ثبت جهانی  نشان جغرافیایی فرش دستباف سنقر رونمایی خواهد شد.

اسماعیلی  افزود: در فرهنگ قالیبافی سنقر  وازه گل به معنی نقش به کار می رود در این نقش ها از طبیعت و دنیای پیرامون بافندگان استفاده می شود مانند   نقش ماهی  قلاب  لاک پشت  خوشه گندم و دیگر مفاهیم طبیعت  استفاده می شود.

برگزاری مراسم رونمایی از ثبت جهانی  فرش دستباف سنقر + تصاویر

 

انتهای پیام/ز


فرش جهانی سنقر ثبت جهانی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.