فرماندار ایلام گفت: عملیات فتح میمک با توجه به اهمیت آن باید ثبت ملی شده و در تقویم رسمی کشور منعکس شود و این واقعه مهم جنگی نیازمند توجه ملی است.

اساس برگزاری یادواره شهدا ،انتقال فرهنگ شهادت است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ معروف بسطامی  اظهار کرد: در این عملیات علاوه بر نیروهای بومی و عشایر منطقه نیروهای ارتش و حتی رزمندگان غیر بومی از اقلیت های دینی مشارکت داشتند که جمعی از آنها به درجه رفیع شهادت نیز نائل آمدند.
وی گفت: این یادواره امسال باید با شکوه تر از سال های گذشته و با محوریت خود مردم ، ایلات ، طوایف و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شود.


فرماندار ایلام عنوان کرد: امسال ویژه برنامه های خاصی برای برگزاری یادواره فتح میمک در نظر گرفته شده که مهمترین آنها می توان به رونمایی از تمبر این واقعه تاریخی اشاره کرد.


بسطامی اضافه کرد: رونمایی از تمبر یادبود بزرگداشت فتح میمک حاوی پیام های فرهنگی و ارزشی برای نسل های آینده و بیانگر اهمیت عملیات ضربت ذوالفقار است.


وی ادامه داد: کمیته های مختلفی برای برگزاری این آئین متشکل از امنیت، انتظامی، پشتیبانی، اطلاع رسانی و مردمی شکل گرفته که هر کدام از این کمیته ها وظایف و برنامه های محول به خود را برای برگزاری مطلوب یادواره انجام دهند.


فرماندار ایلام گفت: ایجاد یک توقفگاه موقت با ظرفیت استقرار 500 دستگاه خودرو و تامین امنیت آنها، بیمه یک روزه حوادث تا سقف 500 نفر، تامین آب شرب، برق، سرویس های بهداشتی، نمایشگاه مرتبط با عملیات فتح میمک، تقدیر از 82 شهید روز 19دی ماه و سالروز این حادثه، استقرار ادوات جنگی، تامین سرویس های ایاب و ذهاب برای این یادواره در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/با

 

عملیات فتح میمک نیازمند توجه ملی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.