رييس اداره زندان كاشان گفت براساس آمار 34 درصد زندانیان این شهرستان بر اساس آمار34 درصد زندانیان کاشان جرم سرقت دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید رضا موسوی، در جلسه شورای شهرکاشان با حضور اعضای آن در اداره زندان گفت : 23 درصدد زندانیان موادمخدر، 14درصد محکومیت مالی ، 14.5 درصد علیه اشخاص،5.5 درصد علیه اموال و 9 درصد  باقیمانده جزو سایر جرایم هستند.

وی با اشاره به اینکه از همه مقاطع تحصیلی در زندان هستند، افزود:مردم توجه داشته باشند بحث زندان برخورد با شهروندان نیست بلکه هدف اصلاح و تربیت آنها است وشاید بسیاری از آنها اگر یک شغل پایدار در زندگی خود داشتند هرگزمحیط زندان را نمی دیدند.

موسوی با تشکر از برگزاری مراسم جشن شب یلدا برای زندانیان توسط شهرداری کاشان گفت: این برنامه باعث شد زندانیان احساس کنند بین مسوولان شهر و خودشان فاصله ای نیست.

وی،اظهارامیدواری کرد :مدیریت شهری نسبت به مباحث آسفالت و زیباسازی محوطه زندان و رنگ آمیزی دیواره های زندان با توجه به قرارگرفتن در مرکز شهر همکاری های لازم را داشته باشد.

رئیس شورای شهر کاشان نیز در این نشست  گفت:دلایل و علت های زندانی شدن شهروندان کاشانی و برگشت مجدد آنها به این مکان باید ریشه یابی شود وپیگیری های لازم در حل معضلات آنها صورت پذیرد.

علی رسول زاده، پیگیری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در مورد مسائل مربوط به زندانیان و بررسی آسیب های موجود را تاکیدکرد و گفت: همفکری در مورد نحوه ارتباط با اداره زندان برای بهبود اوضاع جامعه ضروری است.

وی، ریشه بیشتر مشکلات زندانیان را مسائل اقتصادی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید بر حل مشکلات اقتصادی جامعه دارند ولی گرفتارشدن شهروندان شهر مذهبی کاشان با ناهنجاری های اجتماعی وزندان رفتن آنها با وجود صنایع فراوان در این شهر جای سوال وتامل است.

نایب رئیس شورای شهرکاشان نیز در ادامه این دیدار با ارائه پیشنهاد همکاری اداره زندان و دانشگاه گفت:برخی آمارها در جامعه نگران کننده است و باید در زمینه آسیب شناسی در اجتماع از مطالعات دانشگاهی استفاده شود.

وکیل، افزود: بررسی شود در چه حوزه هایی در کاشان جرم اتفاق می افتد و رابطه جرایم در کاشان با مهاجرپذیربودن آن چیست و چرا از پتانسیل های این شهر مانند داشتن بقاع مذهبی و هیات های عزاداری با هزینه های بالا در راستای آموزش و اصلاح شهروندان استفاده نمی شود.

وی با اشاره به مشکلات مناطق حاشیه ای کاشان گفت: تمام مسوولان شهرستان در جریان باشند الان اگر در حاشیه های شهر یک خانه ساخته می شود حکم تخریب برای آن داده نمی شود که باعث ایجاد یک خانه فساد شده و جرم تولیدشده و آمار زندانیان بالامی رود.

همکاری تمام دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کاشان نیز اظهار داشت: باید برای کاهش آسیب ها درجامعه با همکاری تمام دستگاه ها تعامل و همفکری و برای حل مشکلات افراد درگیر با زندان در تمام مواقع تلاش شود.

مجید شمس با تاکید بر اینکه نباید یک زندانی بعد از پایان محکومیتش دوباره بازگشت مجدد داشته باشد، افزود: معضلاتی  مانند بحران های اقتصادی، ناهنجاری های اجتماعی مثل بیکاری در جامعه موجب باز شدن درهای زندان برای برخی از اقشار جامعه می شود .

کارکرد نهادهای فرهنگی و ورزشی عامل کاهش تخت های بیمارستان و زندان

مصطفی کردمیل، عضوشورای شهر کاشان با بیان اینکه گاه یک لحظه غفلت منجر به زندانی شدن یک فرد می شود، افزود: نهادهای فرهنگی و ورزشی هرچقدر بیشتر کار کنند تخت های بیمارستان ها و زندان ها کمتر می شود.

رئیس کمیسیون انرژی،آب و محیط زیست نیز با تاکیدبر نگاه مثبت به زندانیان و  فکر کمک به کاهش آسیب های آنها گفت:خانواده های آنان نیازمند کمک همگانی است زیرا وقتی پدر یک خانواد زندانی می شود عدم حضورش بر روی همسر و فرزانش نیز اثر می گذارد.

عفت پدرام فر، با بیان اینکه اصلاح شهروندان و امنیت جامعه کار سختی است، افزود: بیشترزندانیان مجرم واقعی نیستند و باید فکری برای حل مشکلات آنها و کاهش آسیب ها در داخل زندان اندیشیده شود.

لزوم تعریف برنامه های فرهنگی برای زندانیان 

رئیس کمیسیون اقتصادی،برنامه و بودجه شورای شهر کاشان با اشاره به اینکه زندانیان بخشی از مردم شهر هستند که بنابر دلایلی در وضعیت متفاوتی نسبت به اکثریت شهروندان در زندان قرار گرفته اند گفت:باید با استفاده ازامکانات موجود برنامه های فرهنگی مناسب با همکاری شهرداری و اداره زندان برای آنها تعریف شود.

علیرضا پورعسگری، تصریح کرد: شهرداری، قوه قضاییه، اداره زندان ها و مجموعه های دیگر در مواجه با یک فرد زندانی وظایف ذاتی خود را انجام می دهند ولی باید بخش خیرین وکمک های مردمی در رابطه با زندانیان فعال گردد.

هدفمندسازی و نظامندی کارهای پیشگیرانه برای زندانیان 

علیرضا مفرح، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهرکاشان با اعلام آمادگی این کمیسیون در رابطه با همکاری طرح های اداره زندان گفت: کارهای پیشگیرانه در شهر باید هدفمند و نظامند باشد و تمام ارگان های با رصد امور در کارگروه های ویژه شهرستان به دنبال راهکاری برای حل ناهنجاری های اجتماعی باشند.

شايان ذكر است :بخش دوم بیست و دومین نشست شورای شهرکاشان بارئیس و مدیران اداره زندان و بازدید از کارگاه های حرفه آموزی فنی این اداره از جمله کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی قالیبافی، تولید درخت سیم موتورسیکلت اداره زندان کاشان پایان یافت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.