تامین افزون بر 3 هزار تن تخم مرغ خراسان شمالی از استان های همجوار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی پیش بینی کرد : امسال افزون بر 3 هزار تن تخم مرغ استان خراسان شمالی از استان های همجوار تامین می شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی با بیان اینکه میزان تولید تخم مرغ ، مرغ بومی در خراسان شمالی 2 هزار و 950 تن و میزان مورد نیاز مصرف هشت هزار تن است که افزون بر پنج هزار تن کسری تولید از استان های همجوار تهیه می شود.

وی با اشاره به این که تخم مرغ جزو کالاهای اولویت اول تنظیم بازار براساس ابلاغیه معاون اجرایی وقت رئیس جمهور و رئیس کارگروه تنظیم بازار است ، افزود : با توجه به تصمیمات کمیسیون تنظیم بازار استان و پیگیری مجدانه این کمسیون جهت عرضه مستقیم کالای مذکور در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای برای مصرف کننده، قیمت هر کیلو تخم مرغ به مبلغ 50هزار ریال( بدون بسته بندی و شریلنگ پک شده) عرضه می شود.

یوسفی اظهار کرد : برای عرضه مناسب و تعادل بازار از طریق اتحادیه صنف مرغداران و اصناف مرکز خراسان شمالی و دستگاه های نظارتی استان تا اطلاع ثانوی این کالا در بازار عرضه می شود.

وی اظهار کرد : خراسان شمالی هم اکنون 4 واحد فعال مرغ تخم گذار با ظرفیت 69 هزار و 200 قطعه دارد .

وی مصرف سرانه تخم مرغ به ازای هر نفر 10 و نیم کیلوگرم و نیاز استان خراسان شمالی  8 هزار و 900 تن است.

یوسفی با بیان این که سال گذشته 2 هزار و 800 تن تخم مرغ در استان تولید شد گفت : با بهره برداری از واحد مرغ تخم گذار در شهرستان فاروج و چرخه تولید آن سالانه 2 هزار تن به تولید تخم مرغ استان اضافه می شود .

گفتنی است :خراسان شمالی 85 واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و 971 هزار قطعه دارد که از این تعداد 67 واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار قطعه فعال و 18 واحد مرغداری در خراسان شمالی هم نیمه فعال هستند .

منبع : خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/آ

تولیدسالانه 2 هزار و 950 تن تخم مرغ بومی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.