کاشت 220هکتار کلزا در عنبر آباد

فرماندار عنبرآباد در حاشیه بازدید از مزارع کلزا گفت:باتوجه به بحران آب می طلبد که کشاورزان نسبت به آبیاری نوین در سطح شهرستان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،نادر ملایی فرماندار عنبرآباد گفت:مدیریت جهاد کشاورزی باید از کشاورزان منطقه در بحث کشت های جایگزین حمایت کند تا شاهد بیشترین بهره بری از کشاورزی وکم ترین میزان هدر رفت آب وسرمایه کشاورزان باشیم .

وی افزود:شهرستان عنبرآباد رتبه نخست را در اجرای طرح آبیاری نوین در جنوب به خود اختصاص داده است که باید این روند ادامه داشته باشد .


محسن طاهری مدیرجهاد کشاورزی عنبرآباد در این خصوص گفت:در راستای اجرای طرح های پروژه اقتصاد مقاومتی مورد تایید مقام معظم رهبری اقدام به تشویق کشت کلزا کردیم .


وی بیان داشت:در سطح شهرستان عنبرآباد به میزان 220هکتار نسبت به سال قبل 50درصد افزایش کشت داشتیم.


طاهری عنوان کرد:کشت کلزا بصورت مکانیزه و روش های آبیاری سیستم قطره انجام شده است که حدود 70درصد در مصرف آب صرفه جویی میشود.


وی افزود:بذرهایی که در اختیار کشاورزان قرار دادیم از بهترین بذرهای خارجی میباشند در منطقه عملکرد خوبی دارند .


وی بیان کرد:خرید محصول کلزا بصورت تضمینی میباشد و قرار است امسال نزدیک به 3هزار تومان از کشاورزان خریداری کنند.


طاهری بیان کرد:عملکرد ما در سال های گذشته در هکتار 2/5تن بود که امسال با آموزش های لازم وتغذیه مناسب به کشاورزان برداشت در هکتار به 4تن افزایش یافته است.


وی گفت:این نوع کشت ها مورد حمایت ما هستند از کشاورزان که بخواهند تغییر الگوی کشت وجایگزین انجام بدهند تسهیلات ارزان قیمت در اختیارشان قرار خواهیم داد.


وی بیان داشت:حدود 80درصد دانه های روغنی ما از خارج کشور وارد میشود نیاز داریم این کشت ها را انجام بدیم واز کشاورزان حمایت کنیم.
انتهای پیام/ی

تغییر الگوی کشت در عنبرآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار