کارشناس مسائل بین الملل مطرح کرد:واشنگتن در مورد کمک های انسان دوستانه برای سیل ایران هم دست به گروکشی زد.

واشنگتن در قبال سیل ایران هم دست به گروکشی زداحمد کاظم زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: با بررسی عملکرد دولت بوش در دو سال و نیمی که از قدرت گیری او در آمریکا می‌گذرد می توان نتیجه گرفت که این دولت بر اساس دیدگاه رئالیسم تهاجمی عمل می‌کند.


وی افزود: این مکتب برای افزایش قدرت و کنترل رقبا استراتژی‌هایی را پیش‌بینی کرده که به اقتضای شرایط از آن بهره می‌گیرد و بر اساس آن دست به باج گیری، جنگ، فریب و طعمه گذاری می شود و گاهی هم در مسائل فرامنطقه در کسوت آتش بیار معرکه ظاهر می شود.


کاظم زاده با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر کمک رسانی به سیل زدگان، اظهار کرد: دو استراتژی فریب و آتش بیار معرکه شدن  با این ادعای واشنگتن هم خوانی دارد چرا که کاخ سفید و دولت حاکم بر آن به ریاست ترامپ در بخشی از اقداماتی که علیه ایران انجام می‌دهند، خواستار اختلاف میان دولت و ملت ما هستند همان طور که در گذشته بار‌ها باروش‌های مختلف این هدف را ترغیب کردند.


این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه موضع گیری مسئولان صلیب سرخ جهانی نشان داد که تحریم‌های آمریکا مانع از کمک رسانی به موقع آن‌ها به مردم سیل زده ایران شده است، تصریح کرد: این مسئله لطماتی بر  ادوار دولت واشنگتن  وارد کرد و در نتیجه  آن‌ها از این طریق سعی کردند که با همراهی فریبکارانه با سیل زدگان ایرانی بتوانند این ادوار از دست رفته شان را در میان مردم ایران کمرنگ نشان دهند و به استراتژی تعمیق شکاف در ایران ادامه دهند.


وی در ادامه یادآور شد: اگر واشنگتن واقعا خواستار کمک به مردم سیل زده ایران بود تحریم‌ها را برمی داشت یا حداقل موانع موجود بر سر راه کشورهایی که خواستار کمک به ایران هستند را برمی داشت تا از ترس مورد تحریم قرار گرفتن آمریکا از تصمیم خود صرف نظر نکنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: برجام ، ایالات متحده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار