سخنگوی کاخ سفید به جنجال به پا شده درباره استفاده دونالد ترامپ از لفظی تُند و زشت علیه مهاجرات هائیتی و آفریقایی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روزنامه تایم، «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (سه شنبه) از زبان تند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حمایت کرد و گفت که استفاده وی از این نوع لفظ باعث پیروزی وی در انتخابات شده است.

زمانی که از وی پرسش شد آیا ترامپ از واژه «چاه مستراح» برای اشاره به مهاجران آفریقایی و هائیتی استفاده کرده است یا خیر، سندرز این اخبار را تکذیب کرد و گفت: هیچ کس در اینجا نمی خواهد تظاهر کند که رئیس جمهور همیشه در سیاست موضع درستی را انتخاب کرده است؛ نه اینطور نیست. من فکر می کنم این یکی از دلایلی است که مردم آمریکا «عاشق» او هستند.

وی افزود: یکی از دلایلی که او در انتخابات پیروز شد و هم اکنون در دفترش نشسته است این است که او یک ربات از پیش تنظیم شده نیست! او کسی است که همه چیز را همانطور که هستند به زبان می آورد و گاهی هم از زبانی تند استفاده می کند.

ترامپ در چند روز گذشته به خاطر تشبیه کشورهای آفریقایی به «چاه مستراح» به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و بسیاری وی را شخصی نژادپرست توصیف کردند. دیک دوربین و تعداد دیگری از سناتورهای دموکرات پیشتر اعلام کردند که در نشست روز پنجشنبه، دونالد ترامپ گفته است: چرا آمریکا باید مهاجرانی را از کشورهای هائیتی و دیگر کشورهای آفریقایی که مثل «چاه مستراح» هستند، بپذیرد؟

رئیس‌جمهور آمریکا خودش پذیرفته است که در نشست داکا از الفاظ تندی استفاده کرده است؛ اما اعلام کرده که از واژه «چاه مستراح» استفاده نکرده و این واژه فقط ساخته ی دموکرات‌هاست.

روز گذشته هم حدود چند صد تظاهرکننده در اعتراض به اظهارات زشت ترامپ علیه مهاجران در این نشست، نزدیک عمارت اعیانی او در فلوریدا تظاهرات کردند. این معترضان از رئیس جمهور آمریکا درخواست کردند به خاطر اظهارات ناپسندش علیه مهاجران هائیتی هر چه زودتر عذرخواهی کند.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این هم در یک جمع خصوصی مدعی شده بود که همه مهاجرانی که از هائیتی وارد آمریکا می شوند، ایدز دارند!


انتهای پیام/

حمایت کاخ سفید به از اظهارات جنجالی ترامپ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار