رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان گفت:انقلاب اسلامی از تفکر اسلامی و مراجع بزرگوار دینی سرچشمه گرفته که محل نشر و رشد این تفکر مساجد بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  حجت‌الاسلام‌ محمدحسین حاجی اسماعیلی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان با اشاره به نقش مساجد در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی گفت : مسجد مبداء پیدایش ، گسترش ، حفظ ، تداوم و ثبات انقلاب اسلامی و تفکر دینی است.

حجت‌الاسلام‌ حاجی اسماعیلی در جلسه کمیته مساجد و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر شهرستان اردکان با اشاره به نقش نهادهای مردمی در گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر افزود: در این میان، نقش مساجد از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی است و مسجد قبل از مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه آغازگر انقلاب اسلامی بوده‌اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی از تفکر اسلامی و مراجع بزرگوار دینی سرچشمه گرفته که محل نشر و رشد این تفکر مساجد بوده است و حتی زمانی که هیچ نشانه‌ای از انقلاب اسلامی در ایران نبود مساجد به‌عنوان نهادهای انقلابی و روحانیون به‌عنوان افراد انقلابی مطرح می‌شدند و اولین جاهایی که رژیم طاغوت روی آن‌ها حساسیت داشت و بیشتر تحت نظر و مراقبت خود قرار می‌داد علمای بزرگ، ائمه جماعات و مساجد بود زیرا آن‌ها تحت مدیریت دولت نبودند و رژیم طاغوت از این ناحیه بیشتر احساس نگرانی می‌کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان گفت: مساجد مبدأ پیدایش، گسترش، حفظ، تداوم و ثبات انقلاب اسلامی و تفکر دینی هستندو در دوران دفاع مقدس نیز مساجد به‌عنوان بالاترین پایگاه پشتیبانی نظام جمهوری اسلامی درزمینهٔ تغذیه فکری، آموزش، اعزام رزمندگان و معراج شهدا ایفای نقش می‌کرد مساجد باید نقش خود را حفظ کرده و روزبه‌روز این نقش را پررنگ‌تر کنند.

وی با اشاره به توصیه دین مبین اسلام مبنی بر انجام کارهای گروهی گفت: باید آنچه را که در توان داریم بکار بگیریم و با مشارکت همگانی و هم‌افزایی و با همچنین استفاده از ظرفیت نیروهای متدین و انقلابی کارها را انجام دهیم.

در این نشست که در محل سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد هریک از اعضای کمیته مساجد و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر شهرستان ضمن تشریح برنامه‌های خود در خصوص برگزاری هرچه باشکوه‌تر ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

انتهای پیام/ ی

مساجد به‌ عنوان نهادهای انقلابی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی

برچسب ها: دهه فجر ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.