مدیرکل زندان های استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از 68 درصد زندانیان در زندان های استان آذربایجان شرقی کم سواد و یا بی سواد هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خشایار جمشیدی مدیرکل زندان های استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر گفت: عدم آگاهی،عامل بروز برخی بزه های اجتماعی هستند و در بحث وقوع جرم، بین آگاهی و وقوع جرم رابطه مستقیمی وجود دارد و در این راستا این اداره کل تلاش کرده زندانیان در طول مدت تحمل کیفر خود از این فرصت برای ارتقای فرهنگی و اجتماعی خود بهره های لازم و کافی را ببرند.

وی افزود: در این راستا با هماهنگی ادارات مختلف تلاش شده زندانیان در زمان زندانی بودن از برنامه های آموزشی، پرورشی، تربیتی، حرفه آموزی و سایر مواردی که نیاز است بهره مند شوند و تاکنون با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و سایر ادارات از جمله جهاد کشاورزی بیش از 2 هزار و 600 نفر در 60 رشته از آموزش های مختلف فنی و حرفه ای آموزش دیده و دوره های تئوری و عملی خود را طی کرده اند و برای این افراد بدون ذکر عنوان زندانی گواهی نامه فنی و حرفه ای صادر شده است.

مدیرکل زندان های استان آذربایجان شرقی به سایر خدمات ارائه شده برای زندانیان نیز اشاره کرد و افزود: تقویت مسائل دینی و معنوی در بین زندانیان از دیگر کارهای انجام شده می باشد که در این خصوص با تشویق و برنامه ریزی های لازم زمینه حفظ یک الی 30 جزء از قرآن کریم برای بیش از یک هزار و 700 نفر فراهم شده است.

وی به بحث اشتغال و کارآفرینی نیز اشاره کرد و افزود: اداره کل زندان ها با فراهم کردن زیرساخت های لازم و راه اندازی واحد های تولیدی و خدماتی در داخل و خارج زندان زمینه برای اشتغال بیش از یک هزار نفر از زندانیان فراهم شده است که علاوه بر تجربه در کار، منجر به درآمدی برای زندانیان و تأمین معاش خانواده شان شده است.

جمشیدی در پایان به زندان جدید شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری عملیات ساخت و تکمیل زندان جدید شهرستان اهر به اتمام می رسد.

 

انتهای پیام/ش

اتمام عملیات ساخت و تکمیل زندان جدید شهرستان اهر تا پایان سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.