رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرگز از ورود نزدیک به ۳۰۰ قایق صیادان غیر مجاز به خلیج و دریا در فصل صید خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ پورقاسم رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرگز در نشست مشترک مدیران محیط زیست استان‌های گلستان و مازندران گفت: با وجود آن که پهنه آبی خلیج گرگان به لحاظ مدیریتی در اختیار استان مازندران است، اما حجم بالا و گستردگی صید و شکار غیر مجاز در این منطقه سبب شده است با تجمیع امکانات و ظرفیت‌های جدی سازمان حفاظت محیط زیست گلستان و مازندران در حوزه خلیج گرگان به صورت جدی و میدانی با این معضل مقابله شود.

وی اضافه کرد: در فصل صید ماهیان استخوانی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ قایق صیادان غیر مجاز وارد خلیج و دریا می‌شوند که این امر ضرورت تجهیز و هم افزایی نیرو‌های محیط زیست گلستان و مازندران را برای انجام ماموریت‌های مشترک در حمایت از پرندگان مهاجر و ذخیره گاه ماهیان خلیج گرگان افزایش می‌دهد.

پورقاسم در ادامه افزود: انتظار می‌رود نیرو‌های دریابانی و حراست شیلات همکاری بیشتری در زمینه مقابله با شکار غیر مجاز با محیط زیست داشته باشند.

این نشست مشترک با حضور مدیران محیط زیست گلوگاه، بهشهر، بندرگز، بندرترکمن، کارشناسان، روسای یگان حفاظت محیط زیست گلستان و مازندران و مشاور مدیر کل محیط زیست گلستان در محل اداره حفاظت محیط زیست بندرگز برگزار شد.

انتهای پیام/ق
 

ورود قایق های غیر مجاز به دریا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.