مدیر کل بهزیستی اردبیل؛

32 طرح و مرکز تخصصی بهزیستی در اردبیل به بهره برداری می رسد

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام دهه فجر 102 واحد مسکونی به مددجویان واگذار و 32 طرح و مرکز تخصصی بهزیستی در اردبیل به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه در ایام مبارک دهه فجر 102 واحد مسکونی در اختیار خانواده ­های تحت پوشش بهزیستی قرار خواهد گرفت افزود: علاوه بر آن در سال جاری 46 واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شده است .

وی افزود: افتتاح «برنامه تامین مالی خرد» در شهرستان­های بیله سوار و گرمی با ظرفیت 150 گروه خودیار از دیگر برنامه ­های بهزیستی در دهه مبارک فجر می­ باشد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: هدف این برنامه اجتماع محور توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی خانواده­ های روستایی و ایجاد کسب و کارهای خرد با روش بانکداری پیوندی است و در حال حاضر در استان 176 گروه خودیار با 2 هزار و 867 عضو فعال وجود دارد.

ستاری در زمینه توسعه مهد کودک ­ها بویژه در مناطق روستایی گفت: در این ایام شاهد افتتاح 20 مهد کودک خواهیم بود و لازم به توضیح است که در استان اردبیل 364 مهد فعال وجود دارد که برای 8 هزار و 437 کودک خدمات آموزشی و تربیتی ارایه می دهند.

وی در ادامه به فعالیت گروه­ های همیار زنان در کمک به اقتصاد خانواده و اشتغال زنان سرپرست خانواده اشاره کرد و افزود: با افتتاح گروه همیار زنان شهرستان گرمی تعداد گروه های همیار به 26 گروه با اشتغال­زایی 181 نفر خواهد رسید.

ستاری افزود: افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی شهرستان بیله سوار، مرکز توانبخشی کودکان اتیسم در اردبیل، مرکز روزانه سالمندان در مشگین شهر جهت کمک به افزایش نشاط اجتماعی و سلامت جسمانی و روانی سالمندان، مرکز مشاوره ژنتیک در اردبیل، 4 مرکز مشاوره روان­شناختی و همچنین خانه کوچک معلولان از دیگر برنامه ­های بهزیستی در این ایام می باشد.

وی افزود: لازم به ذکر است که با ایجاد این مراکز برای 64 نفر از جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/ح

افتتاح 20 مهد کودک در اردبیل

برچسب ها: بهزیستی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.