معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد استان اردبيل از كمک يک ميليارد تومانی بانوان خير به مددجويان استان اردبيل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر توحيدی، معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد استان اردبيل گفت: 7 هزار و 200 بانوی خير با مشاركت در طرح‌های كميته امداد استان اردبيل، يک ميليارد و 300 ميليون تومان به خانوار تحت حمايت و افراد نيازمند در 10 ماهه نخست سال‌جاری كمک كرده‌اند.

وی با بيان اينكه 5 هزار و 200 بانوی خير، حامی ايتام تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل هستند، افزود: بانوان نيكوكار همواره برای رفع مشكلات فرزندان معنوی خود تلاش می كنند كه در سايه حمايت‌های آنها، ايتام تحت حمايت توانسته‌اند به موفقيت‌های چشمگيری در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دست يابند.

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبيل با اعلام اينكه 2 هزار بانوی خير نيز همكار و هميار كميته امداد استان اردبيل در دستگيری از فقرا و نيازمندان جامعه هستند، افزود: بانوان نيكوكار با حمايت‌های خود گام‌های مؤثری را در ترويج و گسترش فرهنگ انفاق و احسان در جامعه برداشته‌اند كه اين امر موجب تسريع در روند رسيدگی به امور مددجويان شده است.

توحيدی با اشاره به همنشينی و ديدار بانوان خير با خانوار تحت حمايت كميته امداد اردبيل، بيان كرد: بانوان نيكوكار پس از هماهنگی‌های صورت گرفته، با شركت در طرح مفتاح الجنه از نزديک با مشكلات 110 مددجوی اردبيلی آشنا شدند كه اين امر رفع بخش مهمی از گرفتاری‌های خانوار تحت حمايت را به دنبال داشته است.

وی با بيان اينكه ساخت دو مسكن مددجويی برای خانوار تحت حمايت كه فاقد منزل مناسب بودند از جمله اقدامات برجسته بانوان خير است، گفت: همچنين بانوان نيكوكار به تعمير سه منزل مددجويان تحت حمايت كمک كرده‌اند تا آنها در فصل سرما از سرپناهی مقاوم و مناسب بهره‌مند شوند.

توحيدی اعطای كمک هزينه جهيزيه به 80 نوعروس تحت حمايت را از ديگر فعاليت‌های خيرخواهانه بانوان خير برشمرد و افزود: همچنين بانوان نيكوكار نقش بسزايی را در تأمين لوازم ضروری زندگی خانوار تحت حمايت كه فاقد يخچال، فرش، بخاری و آبگرمكن هستند، ايفا می‌كنند.

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه كمک های بانوان نيكوكار موجب افزايش روحيه و دلگرمی زنان سرپرست خانوار می‌شود، گفت: حمايت‌های بانوان خير، توانمندسازی و خوداتكايی زنان سرپرست خانوار و نوعروسان تحت حمايت را به دنبال دارد تا آنها با اميد بيشتری به زندگی ادامه دهند.

وی با بيان اينكه حدود 64 درصد از خانوار تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل را زنان سرپرست خانوار تشكيل می دهند، افزود: در سايه كمک ‌های بانوان نيكوكار می‌توانيم خدمات گسترده‌تری را به مددجويان ارائه كنيم تا آنها با تكيه بر توانايی‌های خود بتوانند به استقلال اقتصادی دست يابند.

انتهای پيام/ح

مشارکت بیش از 7 هزار بانوی خیر در طرح های کمیته امداد اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.