رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: رقابت‌های فرهنگی ورزشی بازی‌های بومی و محلی بانوان به مناسبت دهه فجر در روستای دریدر بخش بم پشت سراوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمد امیر براهویی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ورزشکاران این روستا در رشته‌های یه قُل دوقُل، چوب کشی، فوتبال، هفت سنـــگ، لی لی و دومیدانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

براهویی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی محلی است به گونه‌ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.

سراوان با وسعتی حدود ۱۳ هزار و ۹۰۵ کیلومترمربع و داشتن سابقه‌ای تاریخی و تمدن کهن، شرقی‌ترین شهرستان سیستان و بلوچستان است که در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

بازی های بومی محلی در سراوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار