عراقچی گفت: آمريکایی ها در طول يك سال گذشته تلاش كردند تا دوباره پای ايران را به شورای امنیت باز كنند و اين تلاش تاكنون شكست خورده است.

به گزارش خبرنگار  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عباس عراقچی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اقدام اخير آمريكا برای نمایش لاشه موشکی در جمع اعضای شورای امنيت گفت: اين حركت در واقع نمايشی بود كه دولت آمريكا انجام داد و برخی از قطعاتی كه معلوم نيست از كجا آمده است را به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: ما دعوت اعضای شورای امنیت و بردن آنها به موزه را حركت مذبوحانه می دانیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان بیان کرد: آمريکایی ها در طول يك سال گذشته تلاش كردند تا دوباره پای ايران را به شورای امنیت باز كنند و اين تلاش تاكنون شكست خورده است.

وی تصریح کرد: هرچند باری که آمریکا تلاش کرد موضوع موشكی ايران، يمن و يا آشوب های داخلی را به شورای امنيت بكشاند به انزوای هر چه بيشتر خودشان منجر شد و اين چيزی است كه همه رسانه های غربی به آن اذعان كردند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: اقدام آخر آمریکا که سعی كرد بحث آشوب های داخلی ايران را به صحنه ای براي محكوميت مان در شورای امنيت تبديل كنند نیز شکست خورد و آن جلسه به صحنه حمايت تمام اعضا شورای امنیت از برجام و انزوای آمريكا تبدیل شد.

وی تاکید کرد: واكنش ها و بازتاب هایی که بعد از اين حركت ما از كشورهای مختلف شاهد بوديم نشان می دهد كه اين اقدام مذبوحانه موثر نبوده است.

عراقچی گفت: موضع دولت روسيه و دیگر كشورهای شورای امنيت در اين باره روشن بود و قطعا آمريکا از اين مسیر نمی تواند به ترفندی برسد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزارت خارجه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Italy
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
باید جواب آمریکا رو بدهیم
Italy
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
آمریکا با حرف چیزی نمیفهمه باید زور بالای سرش باشه
Italy
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
ادبیات چند پهلو
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۷:۰۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
آخر کسی نیست به این ترامپ گوشزد کند که این شوی تلوزیونی ات راه به جایی نمی برد . ووقتی که یک دزد برای اینکه آثاری از خودش برجا نگذارد تمام دقت خودش را بکار میبرد وآنوقت ایران به عنوان بزرگترین قدرت منطقه که پهباد آمریکایی را زمین گیر میکند، اینقدر ناشی است که موشک به یمن بدهد واز سیم با مشخصه ساخت ایران ومهر استاندارد بر بدنه موشک وهرچیز دیگری که متهمش میکند ، استفاده کند؟ واقعا که باعث شرمساری است برای کسانیکه به سخنان این آقا اعتنا میکنند.
آمریکا مرگ به نیرنگ مذبوحانه ات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
آمریکا از قدیم به بد عهدی و کارشکنی معروف بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
تا کی به این نوع ادبیات چند پلهو در برابر آمریکا میخواهید ادامه بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
انشالله امریکا شکست خورد . مرگ بر امریکا و مرگ بر ترامپ .

درود بر عراقچی
Germany
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
درود بر برادر بزرگوارعراقچی
مرگ بر امریکا
Japan
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
مررگ بر امریکای جنایتکار
آخرین اخبار