باید فضای بد کسب و کار استان را اصلاح کنیم

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از آسیب های ما این است که استانی با این ظرفیت جذب سرمایه گذاری آن صفر است و برای برون رفت از این وضعیت باید فضای بد کسب و کار استان را اصلاح کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه ؛ استاندار کرمانشاه گفت: طی مدت تصدی مسئولیتم در استان احساس من بر این بود که استان گرفتار فقر مطالبه گری است و لازم بود که مشکلات استان به گوش دولتمردان برسد.

هوشنگ بازوند  استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امسال در ایام دهه فجر ۶۱۱ پروژه عمرانی و ۶۹۷ طرح اقتصادی به بهره برداری خواهند رسیدگفت: این پروژه ها که اشتغالزایی ۱ هزار و ۳۹۸ مورد را بدنبال دارد بالغ بر ۱ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی گفت: در مجموع تا کنون حدود ۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان تسهیلات برای استان تعیین تکلیف شده است، که برای برون رفت از وضعیت بیکاری باید مردم هم همین مقدار آورده سرمایه گذاری کنند در این زلزله توانستیم با پیگیری های انجام شده ۱۰۰ درصد پول گندمکاران را از دولت دریافت کنیم و تا کنون ۸۴۴ میلیارد تومان بابت آن اخذ شده است.

وی به میزان صادرات استان گریزی زد و گفت: طی ۶ ماهه اول سالجاری حدود ۲ درصد کاهش صادرات نسبت به سال ۹۵ داشتیم اما علی رغم بسته بودن مرز پرویز خان در طی ۱۰ ماهه توانستیم ۵ درصد رشد داشته باشیم.

استاندارکرمانشاه همچنین ابراز داشت: بحث بیکاری یکی از چالش های استان است که لازم است برای بهبود این وضعیت دولت سالانه ۸هزار میلیارد تومان و بخش خصوصی هم به همین میزان سرمایه گذاری کند.

بازوند خطاب به خبرنگاران بیان داشت: باید سعی کنید فضای استان را مثبت جلوه دهید، اگر می خواهید استان پیشرفت کند باید غبار کاذبی که روی استان را گرفته از بین ببرید در حال حاضر استان کرمانشاه با دپو ۱۴۵ هزار نفر بیکار مواجه است  یکی از آسیب های ما این است که استانی با این ظرفیت جذب سرمایه گذاری آن صفر است و برای برون رفت از این وضعیت باید فضای بد کسب و کار استان را اصلاح کنیم و از مباحث فاینانس خارجی و خط های اعتباری استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: برای این منظور ۲۰ راهکار داریم که مدیران باید آنرا در اولویت کار خود قرار دهند و طوری عمل کنند که وضعیت ما در ۳ ماهه آخر سال همانند مهرماه نباشد و اگر از عهده کار برنیایند، خودشان کنار بکشند.

مدیر ارشد استان کرمانشاه بیان کرد: بحث پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی برای سرمایه گذاری خارجی هم فرصت خوبی است که تا آخر وقت امروز تغییرات جدید آن عملیاتی خواهد شد و امید است با ایجاد این ظرفیت بتوانیم پیشرفت چشمگیری در جذب سرمایه گذاران داشته باشیم.

انتهای پیام/ز

پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی برای سرمایه گذاری خارجی  فرصت خوبی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.