در پی سقوط شدید ارزش سهام در بازار بورس نیویورک، بهای نفت کاهش و قیمت طلا با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال سقوط شدید ارزش سهام در بازار بورس نیویورک (وال استریت)، بهای نفت امروز (سه شنبه) با حدود 1 درصد کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 69 سنت کاهش (معادل 1 درصد)، به 66 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا)، با 70 سنت کاهش (معادل 1.1 درصد)، 63 دلار و 45 سنت در هر بشکه معامله شد.

شاخص صنعتی داو جونز -- شاخص اصلی سهام در بازار بورس نیویورک -- روز گذشته شاهد سقوط شدیدی بود. این سطح سقوط در یک روز در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است. کاخ سفید در واکنش به این سقوط شدید در بازار بورس وال استریت اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر سیاست های بلند مدت متمرکز شده است.

با وجود تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید، ذخایر نفت خام همچنان بسیار بالاست. علت اصلی آن هم افزایش فعالیت های حفاری آمریکاست که از اواسط سال 2016 تاکنون با 18 درصد افزایش همراه بوده و به 10 میلیون بشکه در روز رسیده است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند.

در پی سقوط شدید ارزش سهام در بازار بورس نیویورک، طلا به یکی از پناهگاه های امن برای سرمایه گذاران تبدیل شده است. بهای هر اونس طلا امروز (سه شنبه) با 0.4 درصد افزایش به 1345.12 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

برچسب ها: قیمت نفت ، بازار بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار