رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت:صدور قرار داد دست نویس در معامله ملک تخلف است و قرار داد حتما باید پرینتی و دارای کد رهگیری باشد، زیرا فقط در این صورت اتحادیه املاک قادر خواهد بود مشکلات به وجود آمده را پیگیری کند.

صدور قرار داد دست نویس برای معامله ملک ممنوع است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،مرادزاده رئیس اتحادیه املاک مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بزودی تاریخچه‌ای به صورت مدون از اقدامات و مدیران اتحادیه املاک مشهد چاپ خواهد شد و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه املاک مشهد با اشاره به این که اولین اقدام مدیریت جدید املاک آماده سازی و چاپ پروانه‌های کسانی که نتوانسته بودند پروانه بگیرند گفت: به دلیل نبود هیات مدیره حدود ۷۲۰ پروانه صادر نشد و اولویت ما صادر کردن این پروانه‌ها است و تا به حال موفق شدیم ۱۰۰ پروانه را تحویل دهیم.

وی با اشاره به این که از سال ۸۷ صدور مجوز برای خانم‌ها ممنوع شده بود ادامه داد: ممنوعیت عدم صدور مجوز برای بانوان اکنون برادشته شده است و تعداد خانم‌هایی که قبلا اقدام کرده بودند و مجوز نگرفتند حدود ۳۰۴ نفر می‌باشد.

رئیس اتحادیه املاک مشهد با اشاره به این که تعداد ۱۲۰۰ مجوز تاکنون صادر شده است و تنها تعداد ۵۷۰۰ مشاور املاک در مشهد فعال هستند گفت: بنابر دلایلی مثل رکود بازار مسکن از سال ۹۰، افزایش هزینه‌های جاری مثل اجاره برای این صنف و تعیین مالیات‌های نامناسب به دلیل عدم توانایی افراد در تنظیم اظهار نامه مالیاتی بقیه مشاورین املاکی که مجوز گرفته اند غیر فعال اند.

مراد زاده از تعامل با سازمان‌هایی مثل قوه قضاییه ، دارایی و مالیاتی و شهرداری‌ها، صدور مجوز‌ها و رسیدگی به شکایت‌ها، اتاق اصناف واداره اماکن خبر داد و افزود : ارتقا جایگاه اجتماعی این صنف از لحاظ رنکینگ اجتماعی در ایران از اولویت‌های ما است.

وی از تشکیل یک کارگروه برای شناسایی املاک غیر مجاز خبرداد و ادامه داد : بنا بر ماده ۲۷ قانون املاک کسانی که جواز ندارند و یا جواز خود را به روزرسانی نکرده اند از ماده از آن‌ها می‌خواهیم مدارک خود را بروز کنند.

رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: طبق ماده ۲۸ قانون اخطاری برای رفع مشکل مشاورین املاک داده خواهد شد و اگر افراد مشکلات دفتر خود را رفع نکنند دفترشان پلمپ خواهد شد.

وی ادامه داد : تا به حال حدود ۵۰ نفر برای نظارت و آمایش فعالیت مشاورین املاک اعلام آمادگی کردند و از این تعداد ۲۵ نفر به کار گیری شده اند و این روند برای شناسایی متخلفین تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: مالیات‌هایی که در این صنف اخذ می‌شود عادلانه نیست و سعی بر این خواهد بود به اهداف مالیاتی نظام جمهوری اسلامی نزدیک‌تر شویم.

مراد زاده با اشاره به این که قرار است در پشت شیشه مشاورین املاک برچسب‌هایی نصب شود تا شهروندان بتوانند از طریق پیامک صحت و اعتبار آن دفتر مشاور املاک را استعلام کنند افزود: بین صفر تا صد به هر مشاور املاک امتیاز داده خواهد شد و با دادن ستاره به مشاورین املاک درجه خواهیم داد.

وی با اشاره به این که بودجه آموزشی اتحادیه املاک مشهد سه برابر شده است ادامه داد : قصد داریم با ارائه امورش‌های عمومی به شهروندان و آموزش‌های تخصصی به اعضا از بروز مشکلاتی که به دلیل عدم داشتن آموزش‌های صحیح است جلوگیری کنیم.

رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: اتحادیه املاک اجازه فعالیت در حوزه خربد و فروش وام مسکن را ندارد و علاوه براین موضوع پیش فروش آپارتمان‌ها هم مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آورده است، تمام سعی خود را خواهیم کرد تا باهماهنگی مقامات قضایی جلوی این کار‌ها را بگیریم.

مراد زاده افزود: صدور قرار داد دست نویس ممنوع و تخلف است و قرار داد حتما باید پرینتی و دارای کد رهگیری باشد، زیرا فقط در این صورت است قادر خواهیم بود مشکلات به وجود آمده را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به این که کمیسیون‌ها کاهش پیدا کرده و اتحادیه املاک درصدد افزایش کمیسیون است ادامه داد: کمیسیون دریافتی باید ۹ درصد باشد و پرداخت مالیات ارزش افزوده اجباری می‌باشد و متعاملین باید آن را پرداخت کنند.

رئیس اتحادیه املاک گفت:فسمتی از کمیسیون پرداختی آپارتمان حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از فسخ معامله برخواهد گشت، ولی اگر از ۲۴ ساعت بگذرد کمیسیون برگشت داده نخواهد شد.

وی افزود: سایت‌های دیوار و شیپور و یا حتی سایت‌های مشابه مورد تایید ما نیستند و شهروندان بخاطر پرداخت نکردن کمیسیون ملکی خودشان وارد معامله نشوند، بهترین کار این است به عضو ما که مشاوره دهنده است مراجعه کنند و معامله امنی را انجام دهند.
 

انتهای پیام //ز.‌ی
 
 


نشست خبری رئیس اتحادیه املاک مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.