خطیب حرم مطهر رضوی گفت: پیام‌‏های تاریخ‏‌ساز امام راحل نباید مورد غفلت قرار گیرد، ایشان در راستای خودباروی و استقلال کشور برای تمام آحاد ملت پیام داشت.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی‏‌عسکردر ویژه برنامه‌‏های دهه فجر حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: در زمان نظام ستم‏شاهی، مردم شریف ایران از حداقل حقوق انسانی برخوردار نبودند، حتی نیروهای آمریکایی در ایران حق توحش می‏گرفتند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب فساد اخلاقی به شدت در کشور ترویج یافته بود، عنوان کرد: در دوران طاغوت فساد بزرگی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را فرا گرفته بود. این فساد بزرگ زمینه را برای افزایش نارضایتی های مردم و در نهایت انقلاب مساعد ساخت.

این خطیب حرم مطهر رضوی با تاکید بر اینکه دشمنان به هر مکر و حیله‏‌ای برای شکست انقلاب فعالیت می‏‌کنند، عنوان کرد: دشمنان از طریق جنگ، فعالیت‏‌های روانی و تحریم اقتصادی می‏خواستند ما را ذلیل کنند اما خودشان روزبه‌‏روز ذلیل‏تر شدند؛ به گونه‏‌ای که امروز آمریکا در موضوعات مختلف ازجمله بحران سوریه به درماندگی افتاد.

وی گفت: امام خمينی(ره) در طول سال‌‏های مبارزه و روشنگری، بر وابستگي شديد مملكت به قدرت‏‌های بيگانه اشاره می‌كردند و با ذكر مفاسد و سوء تدبيرهاي خاندان پهلوی و وابستگي روزافزونی كه در پي ضعف‌های فراوان آنان رخ نموده بود نسبت به اسارت كشور در دست آن قدرت‌ها و به يغما رفتن منابع اصيل ثروت مردم واكنش نشان می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: از منظر امام خميني(ره) ايران و ملت ايران مي‌بايست با تكيه بر منابع طبيعي كشور و با باور به توانايي‌هاي خويش و ياري خداي بزرگ، خود را در تأمين نيازهاي اساسي و ارزاق عمومي كشور به مرز خودكفايي برساند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب به ملت ایران استقلال بخشید، تصریح کرد: مي‌‏توان گفت استقلال سياسي ركن ركين استقلال در همه ابعاد آن مي‌‏باشد به گونه‏‌اي كه استقلال اقتصادي يا فرهنگي نيز بدون استقلال سياسي امري امكان ناپذير مي‏باشد و اساسا يكي از اهداف انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره)، به دست آوردن استقلال بود.

این سخنران حرم رضوی با بیان اینکه انقلاب فرصت پیشرفت را در کشور توسعه داد، گفت: اکنون با رهبری مقام معظم رهبری و ولایت‏‌مداری مردم عزیزمان به پیشرفت‏‌ها و خودکفایی‌‏های مهمی دست یافتیم، ما قبل از انقلاب به گندم و بسیاری از محصولات کشاورزی احتیاج داشتیم.

انتهای پیام// م.م

برگزاری ویژه سخنرانی های حرم رضوی

برچسب ها: دهه فجر ، حرم رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.