وزیر خارجه روسیه برجام را توافقی موثر دانست که آمریکا سعی در نقض آن دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، تاکید کرد آمریکایی‌ها می‌خواهند که توافق هسته‌ای ایران را اصلاح کنند، ولی پیش از آن، این توافق را نقض می‌کنند.

او افزود: آمریکایی‌ها یک ضرب‌المثل دارند که می‌گوید «اگر نشکسته، تعمیر هم نمی‌خواهد» این توافقنامه در واقع معیوب و یا شکسته نیست و خیلی هم موثر است. آن‌ها می‌گویند که می‌خواهند این توافقنامه را اصلاح کنند، ولی قبل از اینکه بخواهند این را اصلاح کنند، آن‌ها این قطعنامه را می‌شکنند و این بد است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت : انگلیس، فرانسه و آلمان موافقت کرده‌اند که یک گروه کاری با آمریکا در این باره تشکیل دهند. قابل توجه است که آن‌ها نه از ما و نه از چین، که جز شرکت‌کنندگان در این توافق بودیم، دعوت نکردند؛ ولی در عمل اگر هم دعوتی می‌کردند، من فکر نمی‌کنم که ما قبول می‌کردیم.

 لاوروف در ادامه اظهاراتش گفت لازم است کسانی که ادعا می‌کنند برنامه موشکی ایران بی‌ثبات‌کننده است دلایل و استدلال خودشان را هم ذکر کنند.

او تاکید کرد: از تمام کسانی که طرح‌های موشکی ایران را بی‌ثبات می‌دانند می‌خواهیم تا دلایل خودشان را ارائه کنند. 

او در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد یگان‌های نظامی روسی حاضر در پایگاه هوایی حمیمیم سوریه، در صورتی که بقایای داعش قصد هر گونه فعالیتی داشته باشند، به ارتش سوریه کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/

کنایه‌زنی لاوروف به آمریکا درباره نقض برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
رحمت بر پدر و مادر انسان راستگو و منصف
Germany
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
برجام نافرجام
آخرین اخبار