مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت : سرمایه گذاران آلمانی نیروگاه بادی در شهرستان گرمه راه اندازی می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت :هیات سرمایه گذاری آلمانی پس از بازدید از تونل های بادی استان، منطقه مرغزار شهرستان گرمه را برای نصب و راه اندازی نیروگاه بادی انتخاب کردند و در حال انجام مطالعات در این منطقه برای راه اندازی نیروگاه هستند که مطالعات آنان تا پایان سال جاری به پایان می رسد.

وی افزود : تولید برق در دو نوع نیروگاه تجدید ناپذیر و تجدید پذیر انجام می شود، که در نیروگاه های تجدید ناپذیر، برای تولید برق از سوخت های گازی یا مازوت و یا گازوئیل استفاده می کنند و در نیروگاه های تجدید پذیر نیز برق از انرژی خورشیدی و یا بادی تولید می شود.

صبوری گفت: این هیات سرمایه گذاری آلمانی چهار ماه قبل دکل بادسنج را در مرغزار شهرستان گرمه نصب کردند تا اطلاعات را نسبت به وضعیت وزش باد در این منطقه جمع آوری و تجزیه تحلیل کنند که پس از آن به استقرار توربین ها برای تولید برق اقدام کنند.

 وی افزود: تولید برق مازاد خراسان شمالی به استان گلستان، علی آباد کتول، سبزوار و شاهرود صادر می شوند که البته درصدد هستیم بتوانیم مقدمات صادرات برق از خراسان شمالی به کشور ترکمنستان را نیز آماده سازی کنیم.

انتهای پیام/آ

آماده سازی خراسان شمالی برای صادرات برق به کشور ترکمنستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.