کارت‌های شناسایی ملی قدیمی تنها تا پایان امسال اعتبار دارند و دارندگان این کارت‌ها باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا انصاری مدیرکل ثبت احوال فارس گفت: کارت‌های ملی قدیمی تا پایان امسال اعتباردارند و دارندگان این کارت‌ها باید برای گرفتن کارت جدید اقدام کنند که هنوز حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در فارس هیچ اقدامی برای دریافت کارت هوشمند ملی خود انجام نداده اند.

وی افزود: از دارندگان کارت‌های ملی قدیمی که در زمان تقاضا سن آن‌ها به ۱۵ سال تمام می‌رسد دعوت می‌شود در فرصت باقیمانده تا پایان سال برای تعویض کارت ملی خود اقدام کنند، زیرا مهلت برای تعویض کارت‌های شناسایی ملی قدیمی و دریافت کارت‌های جدید هوشمند ملی تا پایان سال ۹۶ است و این زمان قابل تمدید نیست.

انصاری ادامه داد: تاکنون از مجموع سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال استان، برای بیش از ۲ میلیون و ۳۰۷ نفر کارت هوشمند ملی صادر شده که از این تعداد نیز فقط سه درصد هنوز کارت خود را تحویل نگرفته اند.

مدیرکل ثبت احوال فارس، ظرفیت ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی در ۹۶ دفتر و مرکز پیش بینی شده در استان را روزانه ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر برشمرد و تصریح کرد: بنا بر ابلاغ هیات وزیران و اعلام سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، از ابتدای سال ۹۷ کارت‌های ملی قدیمی در هیچ یک از ارگان ها، بانک‌ها و اداره‌هایی که نیازمند دریافت کارت شناسایی معتبر هستند، اعتبار نخواهد داشت.
انتهای پیام/ر

آخرین زمان اعتبار کارت‌های ملی تا پایان امسال اعلام شد

برچسب ها: کارت ملی ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار