نائب ریس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت : پنجمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در روز‌های نهم و دهم اسفند ماه در اتاق بازرگانی خراسانی رضوی برگزار می‌شود .

پنجمین همایش ملی توسعه پایدار در مشهد برگزار می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حسین محمودی خراسانی نائب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت:: این همایش ملی با هدف بهبود محیط کسب و کار وضعیت ایران و با حضور مقامات کشوری و استانی، نخبگان دانشگاهی، فعالان اقتصادی، و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود : قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار بسیاری از مشکلات فعالین اقتصادی و اتاق بازرگانی را حل خواهد کرد.

نائب ریس اتاق بازرگانی استان گفت : ۶۰ مقاله فراخوان عمومی داشتیم و با توجه به محوریت همایش ۵ مقاله سفارشی هم خواهیم داشت.


محمد طاهر احمدی دبیر کمیته علمی همایش ملی توسعه پایدار در ادامه گفت : بهبود فضای کسب و کار مطالبه ملی است و جامعه مطالبه در آمد اشتغال و رفاه را دارد باید فرایند کار آفرینی و تولید فراهم شود تا فضای مطلوب برای فعالین اقتصادی مهیا شود.

احمدی افزود: در کشوری که سود فعالیت‌های تولیدی بسیار کمتر از سود فعالیت‌های تجاری و مولد، واسطه گری، کالا‌های دلالی و خرید سکه و ارز باشد هر فکر و تصمیمی که برای بهبود شرایط گرفته شود بی نتیجه خواهد بود.


رضا حمیدی عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار گفت : کمبود و نبود اشتغال فساد را در جامعه افزایش می‌دهد اگر اشتغال قدرتمندی داشته باشیم فساد کمتر خواهد بود.

حمیدی افزود: هر یک هزار میلیارد دلار قاچاق کالا ۸ هزار فرصت شغلی در کشور را نابود می‌کند و قاچاقچی ازدشمنی که به کشور تعارض نظامی دارد خطرناک‌تر است.


وی ادامه داد: در خراسان رضوی ۹۵ درصد سرمایه گذاری متعلق به بخش خصوصی است و سرمایه گذاری دولتی بسیار کمتر است باید بگویم که این استان هم حقی به گردن دولت و تقسیم بودجه دارد.

رئیس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی گفت:: این که گفته می‌شود فلان وزیر خوب است و بدنه وزارت اشکال دارد منطقی نیست قدرت مدیریت و مسئولیت از ویژگی‌های وزیر است و وزارتخانه باید شفاف باشد.

انتهای پیام //ز. ج

 



نشست خبری با مسئولین اجرایی همایش اتاق بازر گانی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.