نماینده، ولی فقیه در کرمان تربیت را مهمتر از تعلیم بر شمرد و آموزش را زیر مجموعه مباحث تربیتی دانست.

تربیت مهمتر از تعلیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی؛ نماینده، ولی فقیه در کرمان خروجی آموزش و پرورش را مناسب خواند و کاستی‌های موجود را از عدم هماهنگی آموزش پرورش و دیگر ارگان‌های فرهنگی با هم دانست.

وی تشکیل کمیته همکاری‌ها را مناسب ارزیابی کرد، اما به عمل و نتیجه رساندن موضوعات مصوب در جلسه چنین کمیته هایی را مهمتر دانست و ایجاد حلقه میان تصمیم گیران و عمل کنندگان را ضروری دانست.

امام جمعه کرمان وجود سه ضلع کادر متدین، مربی متعهد و متقی و متن آموزشی متناسب را موجب تحول در آموزش و پرورش دانست.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی آموزش و پرورش را از مهمترین ارگان‌های کشور دانست و تامین نیروی کشور را از وظایف این ارگان خواند.

در ادامه حجت الاسلام الله وردی رابطه حوزه و آموزش و پرورش را رابطه‎ای متقابل دانست و تقویت همکاری‌ها را امری ضروری برشمرد.

در ادامه رحیمی معاون برنامه‎ریزی و پژوهش ستاد همکاری‎های حوزه و آموزش و پرورش، نیز کمیته همکاری‌های استانی را قرارگاه فرهنگی هر استان دانست و تصمیمات فرهنگی برای دانش آموزان را تقویت زیرساخت فرهنگی کشور برشمرد.

وی عدم هماهنگی‎های کامل میان مجموعه‎های فرهنگی و آموزش و پرورش را آسیب زننده دانست و نسبت به اقدام سریع همه مراکز در برطرف نمودن نیاز فرهنگی مدارس تاکید کرد.

حجت الاسلام درودی، معاون امور استان‎های ستاد کمیته همکاری‎ها هم با ارائه گزارشی از سابقه، فعالیت‎ها و برنامه‎های ستاد، دلیل تشکیل این ستاد را نظام‎مند کردن حضور روحانیت در مدارس دانست.

وی، حضور روحانیت در مدارس را موجب ایجاد فضای امنیت اخلاقی برای دانش آموزان برشمرد.

وی همچنین سند بنیادین آموزش و پرورش را مهم دانست و نقش آگاهی مسئولین از محتوای سند را در تحقق آن در آموزش و پرورش اساسی خواند.

حجت الاسلام درودی، معاون استان‌ها ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، حکم حجت الاسلام والمسلمین علیدادی به عنوان رئیس کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان کرمان را به وی اعطا کرد.

انتهای پیام/ح

تشکیل کمیته مشترک حوزه وآموزش وپرورش

 

برچسب ها: اخباراجتماعی ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار