فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: اعضای باند کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی که اقدام به جعل اسناد خودرو در شهر‌های نیشابور، مشهد، تربت جام، بیرجند و یزد می کردند در نیشابور دستگیر شدند.

انهدام باند کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی با جعل اسناد خودروبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سردار"قادر کریمی"افزود: با کسب خبری مبنی بر فروش خودرو‌های اجاره‌ای توسط اعضای یک باند حرفه‌ای کلاهبرداری در شهر نیشابور موضوع در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.


وی افزود: در بررسی‌های کارآگاهان دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی نیشابور مشخص شد اعضای این باند با اجاره خودرو‌های لوکس (پرادو، بی ام و و ..) به مبالغی بسیار بالا، به مدت ۲۰ روز الی یک ماه در شهر تهران و وثیقه گذاشتن مدارک جعلی مانند چک و ... بیمه نامه و کارت خودرو را دریافت و در دیگر شهر‌ها خودرو به فروش می‌رساندند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از یک سری تحقیقات گسترده پلیسی سه تن از اعضای این باند را که قصد فروش یک دستگاه خودرو "بی ام و" در شهر نیشابور را داشتند شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

سردار کریمی تصریح کرد: در بررسی ابعاد این پرونده مشخص شد این افراد شیاد خودرو اجاره‌ای را به مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال با خریدار با اسناد جعلی معامله و مبلغ هشتصد میلیون ریال آن را نقدا دریافت و الباقی را برای زمان تنظیم و انتقال سند موکول کرده اند.
 
وی گفت: متهمان که ۲ نفر از آن‌ها دارای سوابق کیفری اند در بازجوئی‌های اولیه به فروش یک دستگاه خودرو "پرادو" نیز به همدستی سه نفر دیگر اعتراف کردند که کارآگاهان پلیس آگاهی با اطلاعات بدست آمده سه عضو دیگر این باند را در عملیات‌های مجاز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهمان در بازجوئی‌های تکمیلی در مواجهه با ادله و مستندات پلیس تاکنون به پنج میلیارد ریال کلاهبرداری با جعل اسناد خودرو در شهر مشهد، تربت جام، نیشابور، یزد و بیرجند اعتراف کردند.

سردار کریمی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی از شهروندان خواست در انجام معاملات ملکی ضمن استعلام از مبادی ذیربط و اطمینان از اصالت اسناد توجه داشته باشید که حرص و طمع برای بدست آوردن سود بیشتر همیشه بی خطر نبوده و با هوشیاری در برابر پیشنهاد‌های وسوسه انگیز مالی، زمینه جرم را از شیادان سلب کنید.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

دستگیری کلاهبرداران جعل اسناد خودرو در نیشابور

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.