­یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد ولیعهد‌های عربستان سعودی و ابوظبی و امیر قطر، قرار است در مارس و آوریل نشست‌هایی با رئیس‌جمهور آمریکا داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات واشنگتن اعلام کردند به دنبال تداوم تلاش‌های واشنگتن در چارچوب  حل و فصل بحران میان متحدان عرب این کشور در منطقه خلیج فارس، سران عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر در چند ماه آینده با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دیدار خواهند کرد.

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، شیخ محمد بن زائد آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، قرار است در ماه‌های مارس و آوریل نشست‌هایی دوجانبه با ترامپ داشته باشند.

از جمله مباحث مطرح در این دیدار‌ها ایجاد یک نشست جدید شورای همکاری خلیج فارس است که واشنگتن امیدوار است در اواخر سال جاری برگزار شود. صلح خاورمیانه و ایران از دیگر موضوعات مطرح خواهند بود.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر سال گذشته روابط خود را با قطر به اتهاماتی، چون حمایت این کشور از تروریسم و روابط با ایران قطع کردند که به بحرانی جدی میان متحدان عرب آمریکا انجامید.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، قطر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار