رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در نامه ای از وزیر نفت خواست که با توجه به آلوده سازی رودخانه قره سو توسط پالایشگاه کرمانشاه ، وزارت نفت اعتبارات ویژه ای را برای توسعه زیرساخت های این رودخانه اختصاص دهد .

لزوم اختصاص اعتبار برای توسعه رودخانه قره سو از سوی وزارت نفتبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  احمد صفری  رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت:  با توجه به قرار گرفتن پالایشگاه کرمانشاه در جوار رودخانه قره سو ، منشاء بخشی از آلودگی های این رودخانه مهم از دیرباز ، پالایشگاه مذکور بوده است  این رودخانه در مسیر بسیاری از روستاها قرار دارد و در چنین شرایط ناسالمی ، از آن برای بخش کشاورزی و دام های روستاییان نیز استفاده می گردد .

صفری افزود: علاوه بر اثرات سوءِ محیط زیستی این واقعه ، شرایط موجود اجازه استفاده بهینه از رودخانه قره سو برای توسعه صنعت گردشگری را نمی دهد در حالیکه قره سو می تواند قابلیت های فراوانی برای جذب گردشگر و ایجاد مجموعه ای تفریحی رفاهی برای شهروندان داشته باشد .

وی گفت: در همین راستا از وزارت نفت می خواهم که از محل سه درصد از مبلغ قراردادها و پیمان های آن وزارتخانه ، اعتبار مناسبی را برای لایروبی ، سالم سازی و ساماندهی رودخانه قره سو به استان کرمانشاه اختصاص دهد .

 

انتهای پیام/ز

اختصاص اعتبار از سوی وزارت نفت برای  ساماندهی رودخانه قره سو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.