رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر اسلام بدون رهبری الهی و مشروع در نظر گرفته شود، آن اسلام ناب نیست.

اسلام ناب، اسلامی است که تحت لوای ولایت باشدبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در کنگره ملی بزرگداشت ١٤ هزار شهید جامعه کارگری که صبح امروز دوشنبه 7 اسفندماه برگزار شد،  با تقدیر از برگزار کنندگان یادواره شهدای کارگری، گفت: شهیدان ما جان شیرین خود را تقدیم کردند تا اسلام بماند. همگان می دانند که در دوران دفاع مقدس آنچه که عامل حضور جانانه برای دفاع از انقلاب اسلامی شد، دینداری بر مبنای اسلامی بود که امام (ره) آن را اسلام ناب نامید.

وی افزود: اسلام ناب، اسلامی است که تحت لوای ولایت باشد. اگر اسلام بدون رهبری الهی و مشروع در نظر گرفته شود، آن اسلام ناب نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه درخت تنومند و جوان انقلاب اسلامی از روزهای نخست پیروزی مورد هجمه دشمن قرار گرفت، افزود: هر طوفان و هجمه‌ای کافی بود این درخت را بشکند و براندازد، طوفان‌های متعددی از روز اول پیروزی انقلاب تا به امروز حادث شده است.

غیب‌پرور با پرسش این سوال که چرا این درخت کج و یا نشکسته است، خاطرنشان کرد: علت در ریشه آن است، ریشه انقلاب اسلامی را باید در غدیر جستجو کرد. این ریشه از عاشورای محرم سال 61 ارتزاق می‌کند، به همین واسطه است که در هر مرحله از انقلاب اسلامی همواره عاشورا و امام حسین (ع) و یاران ایشان را دیده‌ایم و در مقابل چشم‌مان به مانند منبع تغذیه‌ای که انقلاب اسلامی را شارژ می‌کرده و سرپا نگه می‌داشته و تا به امروز و در آینده نیز اینگونه است.

وی با برشمردن سه رکن اساسی انقلاب اسلامی تصریح کرد: تا زمانی که این سه رکن را پاس بداریم، انقلاب بیمه است که یک رکن آن غدیر می‌باشد و اگر غدیر را پاس می‌داشتند عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه عاشورا نتیجه غفلت از غدیر بود، ادامه داد: در غدیر پایه‌های دین خدا مستحکم شد و یکی از بنیادی‌ترین اصول انقلاب اسلامی غدیر است.

غیب‌پرور با بیان اینکه رکن دوم عاشورا است، تصریح کرد: عاشورا همانند تابلوی چند وجهی است که زیبایی‌ها در آن به نهایت اوج و اعتلا رسیده و اگر به تابلوی عاشورا نگاه کنیم ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری را خواهیم داد و توجه به امام جامعه، ولایت‌مداری و ولایت پذیری در این تابلو جلوه می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین  ادامه داد: انقلاب اسلامی یک مینیاتور از تابلوی بزرگ و چند وجهی عاشورا است و هرقدر به انقلاب توجه شود به معنای توجه عمیق به عاشورا می‌باشد و این انتفاق بین عاشورا و انقلاب است.

وی با برشمردن پایه سوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: فرهنگ مهدوی و انتظار این پایه را تشکیل می‌دهد و اگر انتظار را از شیعه بگیرند با یأس و ناامیدی مساوی است.

وی با بیان اینکه ای کاش مسئولین، مردم و اصحاب رسانه با زبان امید با یکدیگر سخن بگویند، ادامه داد: متأسفانه در کشور از این مهم غفلت می‌شود به این گونه که یک کاخ را کوه نشان می‌دهند و یک ضعف را بزرگ جلوه می‌دهند در حالی که بیش از نواقصی که در کشور ما است چند ده برابر آن در سایر کشورها وجود دارد.

سردار غیب‌پرور تصریح کرد:  برخی از ما مشکلات کوچک را بزرگ جلوه می‌دهیم و گاهی اوقات این را نیز افتخار می‌دانیم و با این ادبیات سخن گفتن را یک ژست می‌دانیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه زبان شهیدان ما امید بود، تصریح کرد: در دوران جنگ در اوج بحران زمانی که یک عملیات انجام می‌گرفت هیچ کسی زبان یأس بلد نبود و اگر کمبود امکاناتی و یا مشکلاتی وجود داشت این سختی و نداری و نداشتن را به رخ نمی‌کشیدیم.

وی تصریح کرد: زمانی که عملیات بیت المقدس انجام شد و خرمشهر به واسطه آن آزاد شد، از رزمندگان جنگ بپرسید قبل از آزادی خرمشهر چه داشتید و امکانات چگونه بود، آیا با زبان یأس و ناامیدی سخن می‌گفتیم؟!

غیب‌پرور با اشاره به اینکه انتظار در اسلام زبان امید است و موتور متحرک مسلمین انتظار است، ادامه داد: این بدین معناست که روزی عزیزی خواهد آمد که بشارت آن را پیامبران و صلحا داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اسلام نابی که امام معرفی نمودند در پایه غدیر، عاشورا و انتظار است، تصریح کرد: باید از خود بپرسیم تکلیف امروز ما چیست؟ 14 هزار جوان مومن از جامعه کارگری پای امام و اسلام خود ایستادند.

 غیب‌پرور با بیان اینکه در کشور ما 17 میلیون کارگر وجود دارد، افزود: شهدای ما در اوج دینداری، ولایت پذیری و نهراسیدن از دشمن و امیدواری بودند.

وی تصریح کرد:‌ امروز دشمن کمر بسته است که از انقلاب چیزی باقی نماند، کدام عقل ساده‌ای است که بهانه آمریکایی‌ها را برجام بداند و کدام فکر ساده‌ای وجود دارد که بداند آمریکایی‌ها به برجام و توان موشکی و دفاعی قانع می‌شود که ابدا این گونه نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به چیزی کمتر از نابودی انقلاب اسلامی راضی نیستند، ادامه داد: آنها از هر دشمنی که بتوانند انجام دهند فروگذاری نمی‌کنند، گاهی اوقات به واسطه جنگ سخت و در این دوران جنگ اقتصادی است.

وی با پرسش این سوال که آیا زمان این نرسیده که اقتصاد مقاومتی را به معنی واقعی کلمه باور کنیم، خاطرنشان کرد: نباید با جملات بازی کنیم و جلسات تصنعی برگزار کنیم، این کشور، کشوری فقیر نیست و سرزمین پهناوری است که به واسطه نیروی انسانی و استعدادی که خداوند در آنها قرار داده نظیرش را بر روی کره خاکی پیدا نخواهیم کرد یا از نوادر است.

غیب پرور با اشاره به اینکه این سرزمین دارای ثروت است و در کنار آبراه‌های مهم و استراتژیک دنیا قرار دارد، ادامه داد: از 14 نقطه استراتژیک دنیا 4 منطقه آن متعلق به جمهوری اسلامی است، چرا قدر نمی‌دانیم و در پای درس ولایت شاگردانی زرنگ نیستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما می‌توانیم به مشکلات اقتصادی فائق بیاییم، ادامه داد: ایران اسلامی دارای تمدن دینی، ایرانی و ملی است و ثابت کردیم که ملت بدون انگیزه نیستیم و کشوری نیستیم که دستمان خالی باشد و به برکت اهل بیت پشتمان به اسلام محکم است و به جهت تمدن دیرینه ملی غنی هستیم کافی است خودمان و نیروی انسانی خود را باور کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج باید این توانمندی را داشته باشد که در عرصه خدمت به مردم باشد و به مدد بیاید، ادامه داد: این گونه نیست که ما یک گوشه بنشینیم و خارج از گود باشیم و به هدایت دیگران و سخنرانی بپردازیم و ما به عنوان بسیج همواره دستمان را دراز کردیم و تنها در این حوزه دو تا سه میلیون بسیجی داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار