پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا زمانی را برای بازدید از یک نمایشگاه و یا رفتن به سینما اختصاص دهیم.

از «پرواز خاموش» یک فروند هواپیما تا روایتگری یک دختر خبرنگار از رزمندگان جنگبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کار‌های نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را به تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان اختصاص دهیم.
 
به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن ما را فارغ از مسائل روزمره کند.

 

سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «اشک نرگس»  بعد از مدتها، به کارگردانی و تهیه کنندگی احمد عبداللهیان از روز چهارشنبه (2 اسفند ماه) در گروه آزاد به نمایش عمومی درآمده و روایتگر زندگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

محمدرضا ایرانمنش، نگین معتضدی، محمود مقامی، گیتی ساعتچی، آتنا زندیه، شراره رخام، داوود اسداللهی، حامد شیخی، جلال پیشوائیان، بهروز پیروزیان، رحمان مقدم، حدیث دوست، شیما شهامتی، ستاره آسمان، آیبک فدایی، مریم خشنودی، وحید اشراقی،کیارش ابطحی، داود قاسمی، سیاوش مرادی، شیرین میرطالبی، محسن وهاب‌پور و اکبر هنرمند از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم تابستان سال گذشته در تهران و خوزستان مقابل دوربین رفته است. پروانه نمایش فیلم نیز شهریورماه امسال صادر شد.

«اشک نرگس» فیلمی با مضمون دفاع مقدس و اجتماعی است که داستان زندگی خبرنگاری را روایت می کند که از بازماندگان هشت سال جنگ تحمیلی است و حالا در عصر جدید دچار چندگانگی شده و … .

 

تئاتر آخر هفته

نمایش «پهلوان» با نویسندگی و کارگردانی اعظم بروجردی از روز دوشنبه 16 بهمن‌ماه ساعت 18 در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.

این نمایش تاریخی حماسی، روایتی از قصه‌ پهلوانان‌نما‌هاست که به بهانه‌‌ کسب بازوبند پهلوانی، پهلوانان واقعی را به قتل می‌رسانند...

در این نمایش بازیگرانی چون آرزو افشار، منوچهر علیپور، بهار ارجمند و انوش معظمی به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین محمد فرشته‌نژاد به عنوان آهنگساز و شیلا نوروزی به عنوان طراح حرکت و سرپرست گروه فرم، اعظم بروجردی را در اجرای نمایش "پهلوان" یاری می‌کنند.

نمایش پهلوان قصه سه ناپهلوان است که برای به دست آوردن بازو بند پهلوانی جهان پهلوان ها را یکی بعد از دیگری می کشند اما تا می‌خواهند بازو بند را از دستش باز کنند؛ بانویی از راه می رسد وبازوبند را باز می کند ومی رود. آنها تصمیم می گیرند به هر ترفندی هست خاتون را پیدا کنند و بکشند وبازو بند را پس بگیرند...

 

گالری آخر هفته

 گالری ایوان در جدیدترین نمایشگاه خود میزبان عکس‌های یاسمین اشکبوس است. این نمایشگاه که «چیزی شبیه یک رویا» نام دارد، روز جمعه 11 اسفندماه با نمایش 14 عکس سیاه و سفید افتتاح می‌شود.

پهنه‌های وسیع، مقیاس‌های متفاوت و ترکیب بندی‌های آثار در ابعاد بزرگ، تلاشی است برای به حداقل رساندن فاصله فضای رویاگون آثار و مخاطب. خلوص بصری آثار با تکنیک عکاسی به کار گرفته شده سعی در ایجاد زبان بصری متفاوت داشته است.

نمایشگاه «چیزی شبیه یک رویا» 11 تا 25 اسفند ماه ۱۳۹۶ در گالری ایوان برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند. گفتنی است کلیه فروش حاصل از این نمایشگاه به کودکان زلزله زده کرمانشاه اهدا خواهد شد.

 

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «پرواز خاموش» به کارگردانی عبدالحسن برزیده، جمعه 11 اسفندماه ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی حسین یاری و مجید مشیری خواهید دید: خلبان زنجانی در روزهای نخست جنگ که با هواپیمایش مامور شناسایی مواضع دشمن است در اصابت گلوله‌های دشمن مجروح و هواپیمایش دچار صدمه می‌شود. اما خلبان زنجانی به هر ترتیبی است وارد مرز ایران شده و در فرودگاه متروک شهر محاصره شده آبادان فرود می‌آید و در نهایت به شهادت می‌رسد. از این پس نیروهای عراقی که محل فرود هواپیما را ردگیری کرده‌اند برای انهدام آن به هر طریق ممکن عمل می‌کنند.

 
انتهای پیام/
 

آخر هفته خود را چطور بگذرانیم؟

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار