نیم قرن از زمان انتشار گزارش فقر و نژادپرستی در آمریکا می‌گذرد اما، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد اوضاع در مقایسه با سال ۱۹۶۸ تغییر چندانی نکرده است.

گسترش روزافزون فقر و نژادپرستی در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد بررسی ها نشان می دهد موضوعات مربوط به نابرابری و نژادپرستی در آمریکا همچنان به قوت خود باقیست و بدتر نیز شده است.

خبرنگار الجزیره انگلیسی گزارش داد در سال هزار و نهصد و شصت و هشت، ترورها سبب خاموش شدن صداهایی شد که خواهان صلح و آرامش بودند. مارتین لوترکینگ، رابرت کندی از جمله افرادی بودند که ترور شدند. جنگ ویتنام سبب تشدید اوضاع برای آمریکایی ها شد. قیام آمریکایی های آفریقایی تبار سبب بروز آشوب هایی در دیترویت شد. از این رو، رئیس جمهور لیندن جانسون یک گروه تحت ریاست فرماندار ایلینوی را مسئول بررسی اوضاع در دیترویت کرد.

در آن گزارش اعلام شد که فقر و نژادپرستی عامل اصلی این بحران ها در آمریکا محسوب می شود. این که آمریکا بین سفید و سیاه پوستان، افراد ثروتمند و فقیر تقسیم شده است.

لیندا دارلینگ هاموند از موسسه لرنینگ پالسی گفت: «این یک شوک برای مردم و کشور بود . اما این گزارش سبب توصیف بسیاری از مسائل شد و این که کشور بین سفیدها و سیاه ها تقسیم شده بود.»

اکنون پنجاه سال از آن دوران گذشته و گزارش ها در این زمینه به روز رسانی شده است. بررسی های انجام شده نشان می دهد که میزان فقر در میان کودکان در جامعه آمریکا افزایش یافته است. فقر در میان کودکان در آن زمان چهارده درصد بود اما این رقم اکنون بیست و دو درصد است. شمار دانش آموزان سیاه پوستی که وارد مدارس سفید پوستان می شوند به شدت کاهش یافته است و به سطح مربوط به سال هزار و نهصد و شصت و هشت رسیده است. شکاف تحصیلی بین سفید و سیاه پوستان و اسپانیایی تبارها افزایش یافته است.

ابونی گرین از بنیاد سادرن اجوکیشن گفت: «ما همواره فکر می کنیم دولت مقصر است. اما این تقصیر جامعه هم هست. فکر می کنم همه ما مسئول هستیم. اگر دولت منعکس کننده نیازهای ماست ما باید به آنها توضیح دهیم که شرایط فوری و اضطراری است. از این رو، فکر می کنم همچنین باید گفت این امر نشان دهنده ناتوانی دولت در حمایت از اعضای جامعه است.»

در این گزارش کاهش بودجه از دهه هزار و نهصد و هشتاد عامل این گونه مشکلات در جامعه آمریکا -فقر و سلامت روانی، مسکن و مدرسه- معرفی شده است.

زکیه انصاری از موسسه ائتلاف برای برابری در ایالت نیویورک در سخنانی گفت: «هدف ما تلاش برای فراهم کردن زمینه به منظور گفتگو درباره مسائل نژادی است. این تعهد ماست. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این اقدام انجام می شود. دیگر نمی توانیم بگوییم گفتگو در این باره به پنج سال زمان نیاز دارد.»

این گزارش همانند یک زنگ هشدار برای مقامات آمریکایی است زیرا شماری از مسائل از پنجاه سال پیش تاکنون هنوز حل و فصل نشده اند.

انتهای پیام/

بدتر شدن اوضاع فقر و نژادپرستی در آمریکا نسبت به نیم قرن پیش

 

برچسب ها: آمریکا ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار