همزمان با سراسر کشور آزمون طرح ملی حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور بیش از ۴ هزارو ۶۰۰ نفردراستان مرکزی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   آزمون سراسری طرح ملی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه رشته حفظ، ترجمه، مفاهیم و تدبر در قرآن دراستان مرکزی برگزار شد و ۴ هزارو ۶۴۶ نفر با همدیگر رقابت کردند.

حجت الاسلام حسین دلاوری سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در حاشیه آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم اراک در دبیرستان زینبیه و سهام الملک اراک  در گفتگوبا  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: سهمیه استان مرکزی در این آزمون ۷ هزار و ۷۰۰ نفر است که ۴ هزار و ۶۴۶ نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند و حدود یک سوم مسابقه دهندگان از شهرستان اراک هستند.

حجت الاسلام دلاوری افزود: این ششمین دوره آزمون سراسری طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم است که همزمان با سراسر کشور با مشارکت و همکاری معاونت قرآن سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

وی اضافه کرد: این آزمون با هدف تقویت و انجام یکپارچه برنامه‌های قرآنی نهادها، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه جوانان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: این مسابقات همچنین با هدف فراگیری معارف و استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآنی و شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی دربین نوجوانان و جوانان و تجمیع هدفمند و یکپارچه آزمون‌های قرآنی برگزار شد.

به قبول شدگان در این آزمون گواهینامه آموزشی قرآن کریم و به نفرات برتر لوح تقدیر و جایزه از سوی معاونت قرآن و عترت کشور اعطا می‌شود.

حضور بیش از ۴ هزار نفر در آزمون قرآن کریم استان مرکزی

انتهای پیام / ج

آزمون سراسری طرح ملی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان مرکزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.