رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از ابتدای امسال 41 هزار و 977 فرصت شغلی برای افراد مددجویان تحت پوشش بهزیستی با توانمندسازی آنان ایجاد شده است.

ایجاد بیش از 41هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ انوشیروان محسنی بندپی در مراسم رونمایی از طرح جامع مانا (مشارکت اجتماعی، نهضت اشتغال) در مشهد گفت: 20 هزار فرصت شغلی از این تعداد مربوط به معلولان، پنج هزار و 348 فرصت برای معتادان بهبود یافته، 193 شغل برای فرزندان ترخیص شده بهزیستی است و همچنین هفت هزار و 595 نفر هم زنان سرپرست خانوار و بقیه نیز در سایر حوزه ها اشتغال یافته اند.

وی طرح جامع مانا (مشارکت اجتماعی، نهضت اشتغال) ارزشمند خواند و افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه اشتغال از حلقه های مفقوده ای است که کمتر بدان پرداخته شده است و امید است با مشارکت بخش های مختلف گسترش یابد چنانکه امروز بیش از 10 هزار موسسه خیریه با این سازمان مشارکت و همکاری می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین بالغ بر 40 هزار مرکز به عنوان شرکای اجتماعی با سازمان بهزیستی همکاری دارند.

پوریوسف مدیرکل بهزیستی استان نیز این همایش را در راستای بررسی راه های ایجاد اشتغال برای 500 هزار مددجوی بهزیستی در استان عنوان کرد .

وی افزود: 70 درصد این مددجویان قادر به کار و اشتغال هستند که امیدواریم با همکاری صنعتگران و فعالان اقتصادی و دستگاه های استان این امر محقق شود و بیش از همه تلاش بر استفاده ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه است.

انتهای پیام// م.م

برگزاری مراسم رونمایی از طرح جامع مانا (مشارکت اجتماعی، نهضت اشتغال) در مشهد

 

برچسب ها: استانداری ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.