ابقاء کلیه روستاهای محدوده کشت و صنعت مغان در پارس آباد

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: کلیه روستاهای محدوده کشت و صنعت ابقا و مشکل چندین ساله عشایر منطقه حل و فصل می شود.

اکبر صمدی، فرماندار شهرستان پارس آباد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،در بازدید از مناطق عشایری اصلاندوز و اسلام آباد افزود: پس از جلسات متعدد کارگروه ساماندهی عشایر استان با دستور استاندار محترم و همکاری مدیران عامل کشت و صنعت و دامپروری های مغان و پارس کلیه روستاها و قشلاقات محدوده کشت و صنعت ابقا و از خدمات زیربنایی و زیرساخت های لازم اعم از آب، برق، گاز، راه مناسب، طرح هادی و ... برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های کشت و صنعت از 10 سال گذشته نتوانسته اند به تعهدات خود برای انتقال روستاهای محدوده عمل کرده و نسبت به اسکان عشایر منطقه اقدام نمایند مقرر گردید کلیه این قشلاقات در محل خود ساماندهی و ابقاء شوند.

فرماندار شهرستان پارس آباد تصریح کرد: با توجه به اینکه این روستاها و قشلاقات از ابتدایی ترین امکانات زیربنایی و عمرانی لازم به دلیل محدودیت های یاد شده محروم بودند که تأمین اعتبار لازم سریعا انجام و مطالعه و نقشه برداری و اجرای طرح هادی و گازرسانی و آبرسانی به مناطق یاد شده تا پایان سال 97 در اولویت برنامه های دستگاههای اجرایی ذیربط قرار گرفته است.

صمدی بیان کرد: تنها مشکل باقیمانده بحث واگذاری اراضی بوده که در حال پیگیری جدی تحقق این مهم از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان خصوصی سازی و شرکت های کشت و صنعت مغان و پارس هستیم تا با مساعدت استاندار و نماینده محترم این مشکل نیز مرتفع و عشایر عزیز منطقه به حق و حقوق چندین ساله خویش برسند.

وی مهمترین مطالبه عشایر منطقه از وزارت جهاد کشاورزی را شروع واگذاری اراضی مذکور و همچنین کاهش اراضی حفاظت شده منطقه حائل از 35 هزار هکتار به 5 هزار هکتار و تحویل بقیه به خود عشایر عنوان کرده و ابراز امیدواری کرد با تلاش و پیگیری نماینده این خواسته بحق عشایر غیور منطقه عملیاتی و تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/ح

بهره مندی روستاهای پارس آباد از خدمات زیربنایی و زیرساخت ها

برچسب ها: عشایر ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.