میلیون‌ها سال پس از انفجار هسته اولیه نخستین ستاره‌ها شکل گرفته‌اند و اکنون نشانه‌هایی خفیفی از وجود آن‌ها کشف شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ستاره شناسان موفق به شناسایی نشانه‌های از ستاره‌های اولیه در کهکشان که ۱۸۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ تشکیل شده اند به تازگی شده اند.


کارشناسان این نشانه‌ها را با استفاده از آنتن رادیویی واقع درکشور استرالیا به دست آورده اند. محققان همچنین دریافتند جهان حداقل دو برابر سردتر از یافته‌های پژوهش‌های پیشین بوده است.


با استفاده از آنتن رادیویی دانشمندان موفق به دریافت سیگنال از ستاره‌های اولیه پس از انفجار بزرگ شده اند.

پس از انفجار بزرگی که حدود ۱۴ میلیارد سال پیش رخ داده  تنها عنصر در فضا گاز هیدروژن بوده است، سپس به تدریج ستاره‌ها تشکیل شدند و شروع به تولید نور کردند.

کشف سینگال این ستاره‌های اولیه با تجزیه و تحلیل تابش پس زمینه کیهانی انجام شده است.


کارشناسان در توجیه استفاده از آنتن‌های رادیویی به جای تلسکوپ برای کشف این سیگنال‌ها اعلام کرده اند، تلسکوپ‌ها نمی‌توانند به اندازه کافی به تصویربرداری مستقیم از ستاره‌های باستانی و اولیه بپردازند، اما زمانی که امواج رادیویی به فضا ارسال می‌شود، سیگنال‌های رادیویی به خوبی دریافت می‌شود.


تصویر برداری با استفاده از طیف‌سنج رادیویی مبتنی بر زمین (EDGES) به وسیله رصد خانه رادیویی نجومی (Murchison CSIRO) در غرب استرالیا به دست آمده است.

این محل منطقه‌ای دور افتاده در کشور استرالیا است و موقعیت مناسبی برای رصد آسمان به دلیل وجود سیگنال‌های رادیویی و ماهواره‌ای کم و کاهش احتمال تداخل است.


کارشناسان در صدد هستند پژوهش‌های خود را درباره این کشف جدید تکمیل کنند و اعلام کرده اند که درصورت اثبات، به نتیجه‌های جدیدی درباره ماده تاریک که ۸۵ درصد از ماده را درجهان تشکیل می‌دهد، دست خواهند یافت.

منبع:dailymail
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار