رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت:مدیریت حفظ و افزایش سرمایه صندوق باید توسط سهامداران این صندوق اجرایی شود تا تضمینی برای توسعه اشتغال در بخش کشاورزی استان باشد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان گفت: افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی می تواند در راستای توانمند سازی تشکل های بخش کشاورزی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: مشارکت تشکل ها، تعاونی های روستایی و اتحادیه های کشاورزی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی در ایجاد شغل و تثبیت آن ایفا خواهد کرد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان بیان کرد:مدیریت حفظ و افزایش سرمایه صندوق باید توسط سهامداران این صندوق اجرایی شود تا تضمینی برای توسعه اشتغال در بخش کشاورزی باشد .

وی عنوان کرد: می طلبد علاوه بر تزریق اعتبارات دولتی به صندوق، بخش خصوصی نیز سهم برابری در افزایش سرمایه صندوق داشته باشد .

جعفری در ادامه سرمایه فعلی صندوق را  ۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ایجاد و تثبیت اشتغال باید از اهداف اولویت های اصلی صندوق در جهت پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی باشد و از توجه به  تولید نیز نباید غافل شد .

وی ایجاد صندوق استانی خرد زنان روستایی در کردستان را به عنوان یک ظرفیت در بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: نقش بانوان روستایی در فعالیت های کشاورزی و رونق اقتصادی مهم و بسیار پر رنگ باید باشد، و این ایفای نقش زنان می تواند سرمایه این صندوق ها را افزایش دهد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان تاکیدکرد: مشارکت بیشتر زنان در  بخش های زراعت و باغبانی علاوه بر افزایش سرمایه سبب رونق زراعت و باغداری در استان  می شود .

انتهای پیام/م

افزایش رونق زراعت و باغداری استان کردستان با مشارکت زنان روستایی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.