یخش پوستر، عکس و هویت بصری جشنواره تئاتر، امروز با اهدای جوایز برگزیدگان پیگیری شد.

اهدا جوایز برگزیدگان بخش پوستر و عکس سی‌و‌ششمین جشنواره تئاتربه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نگارخانه ملک‌الشعرای باغ موزه قصر امروز (شنبه ۱۲ اسفند) پذیرای مهمانان خود برای معرفی برگزیدگان بخش پوستر و هویت بصری سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر شد‌.

نمایشگاهی که در ۵ بخش عکس‌های تئاتر، عکس‌های پشت صحنه ای تئاتر، پوسترهای تئاتر، برندینگ و هویت بصری در تئاتر و تبلیغات تئاتر تا 22 اسفند به ارائه آثار برگزیدگان هر بخش پرداخته است. 

در مراسم اهدای جوایز برگزیدگان در سالن فرخی یزدی باغ موزه قصر، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، فرهاد مهندس پور دبیر جشنواره، امیر اسمی، دبیر بخش پوستر وهویت بصری جشنواره، مهدی آشنا،  دبیر اجرایی بخش عکس و تعدادی از داوران معرفی شده حضور داشتند.

در بخشی از مراسم اهدا جوایز ، شفیعی با تشکر از زحمات مهندس پور، این دوره را یکی از موفق ترین دوره های جشنواره تئاتر معرفی کرد و گفت: طبیعی است که قاعدتا جشنواره هیچ گاه نخواهد توانست جوابگوی همه سلیقه‌ها و تقاضاها باشد و در این بین تلاش همیشه دوستان من حفظ منافع تئاتر بوده است.

امسال جشنواره در حوزه بین الملل و اجرای خارج از تئاتر با اتفاقات بدیعی روبرو شده و با وجود برخی انتقادهای صورت گرفته مبنی بر عدم حضور آثار درجه یک بین الملل، لازم به یادآوری است که اتفاقا سطح کارها بسیار بالا بوده است، خیلی مایلم که در جشنواره‌های بعدی دوستان دیگر خود برگزار کننده این بخش باشند تا در بوته آزمایش صحت نقدهای آنها بررسی شود. اتفاق بعدی جشنواره جداسازی بخشهای مختلف بود که با تلاش‌های آقای اسمی و آقای آشنا انجام گرفت.

در بخش دیگر با حضور برخی از داوران، جوایز نفرات اول تا سوم برگزیدگان بخش‌های مختلف اعطا شد. 

برگزیدگان بخش تبلیغات تئاتر: تیزر نمایش پسران تاریخ با کسب تندیس جشنواره و جایزه نقدی 20 میلیون ریال رتبه اول را کسب کرد.

تیزر نمایش پپرونی برای دیکتاتور رتبه دوم را با دریافت  لوح تقدیر و ۱۵ میلیون ریال از آن خود کرد.

تیزر نمایش می سی سی پی نشسته می‌میرد موفق به دریافت رتبه سوم با دریافت لوح تقدیر و 10 میلیون ریال جایزه نقدی شد.

برگزیدگان بخش عکس های تئاتر: نفر اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 20  میلیون ریال جایزه نقدی را بخاطر عکس نمایش نامه های عاشقانه از خاورمیانه کاری از کیومرث  مرادی از آن خود کرد.  

شهریار اکبری به خاطر نمایش هدیه مرموز جايزه نفر دوم را شامل لوح تقدیر و ۱۵ میلیون ریال  جایزه نقدی دریافت کرد.

علی نیک رفتار برای آینه های روبرو لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون جایزه نقدی را از آن خود کرد.

گفتنی است؛ در جشنواره سی‌و‌ششم تئاتر  فجر در بخش "عکاسی پشت‌صحنه تئاتر" 76 اثر با 18 عکس پشت‌ صحنه از یازده عکاس، در بخش "پوسترهای تئاتر" 63 اثر از 33 طراح پوستر و در بخش "عکس‌های تئاتر"63 عکس تئاتر از 36 عکاس حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار