قنبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید تقویت شود/ تشکل‌های جزیره‌ای نمی‌توانند اثر مطلوبی در جریان سیاسی کشور داشته باشند

عضو حزب مردم‌سالاری گفت: شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ظرفیت خوبی برای وحدت احزاب سیاسی جریان خود به وجود آورده که باید تقویت شود.

شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید تقویت شود/ تشکل‌های جزیره‌ای نمی‌توانند اثر مطلوبی در جریان سیاسی کشور داشته باشندداریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اظهار داشت: به نظر می‌رسد در جریان اصلاحات فعالیتی مبنی بر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تجربه انتخابات 94 و 96 موفق شده که ظرفیت خوبی برای وحدت احزاب سیاسی جریان خود به ارمغان بیاورد، لذا معتقدم که این شورا باید تقویت شود.

قنبری با اشاره به عملکرد دولت در سال 96 اظهار کرد: دولت در عملکرد یکساله خود در مباحث مدیریتی به خوبی عمل کرد، البته این مسئله به معنای آن نیست که هیچ ضعفی در سیستم مدیریتی کشور وجود ندارد و همگان می‌دانند که کشور ما دچار مشکلات ساختاری بسیاری از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... است که البته این چالش‌ها غیرقابل حل نیستند.

وی افزود: مشکلات کشور در مدت زمان طولانی شکل گرفته‌اند، لذا نباید انتظار داشته باشیم که گره کور آنها به سرعت باز شود، اما می‌توان آنها را در کوتاه مدت مدیریت کرد و معتقدم که حل مشکلات به صورت ریشه‌ای نیازمند همکاری و همیاری قوای سه‌گانه به منظور اصلاحات ساختاری است، چرا که حل بحران‌های موجود از توان قوه مجریه خارج است.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به عملکرد تشکل‌های سیاسی و خانه احزاب، بیان کرد: خانه احزاب از مشکلی اساسی رنج می‌برد که منشأ آن تشکل‌های سیاسی هستند، به عنوان مثال بسیاری از احزاب کشور نمی‌توانند کارکردهای یک حزب را اجرایی کنند، لذا معنایی ندارد که این  تعداد حزب در کشور وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: به نظر بنده احزابی که هدف خاصی را دنبال کرده و همسو هستند، لزومی ندارد که  با نام‌های جداگانه به فعالیت بپردازند و این معضل هم در احزاب اصلاح‌طلب و هم اصولگرا باعث بروز مشکلات زیادی شده است.

قنبری تأکید کرد: احزاب کشور باید بکوشند تا به سمت تبدیل شدن به تشکل‌های فراگیر پیش بروند و بتوانند کارکرد اصلی خود را متناسب با احزاب کشورهای پیشرفته تطبیق دهند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری ادامه داد: احزاب کارکرد متعددی مانند ارائه ایدئولوژی و تفکر و ایجاد کادر متناسب دارند، لذا تشکل‌های جزیره‌ای فعلی نمی‌توانند اثر مطلوبی در جریان سیاسی کشور ایفا کنند.

قنبری با اشاره به طرح ایجاد پارلمان اصلاحات از سوی مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: به نظر بنده پارلمان اصلاحات نیز همان شاخصه‌های شورای عالی را دارد، لذا مهم نیست که این تشکل چه نامی داشته باشد و مهم طیف اصلاحات است که باید تقویت شود.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به عملکرد نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تصریح کرد: اصلاح‌طلبان مجلس با توجه به اینکه یک سوم نمایندگان کل مجلس را تشکیل می‌دهند، راهی معقول و منطقی را پیش گرفته‌اند، ممکن است برخی احساس کنند که خواسته‌هایشان از طرف نمایندگان جریان اصلاحات محقق نشده، اما در مجموع نمی‌توان از یک سوم کل نمایندگان مجلس انتظاری بیش از این داشت.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده اصلاح‌طلبان مجلس توانسته‌اند خواسته‌های معقول این جریان را به خوبی پیش ببرند و البته باید در نظر داشت که منطق تصمیم گیری در مجلس بر مبنای خرد جمعی و اکثریت است و با توجه به اینکه بیشتر کرسی‌های مجلس در اختیار اصولگرایان است، نباید انتظاری بیش از این از نمایندگان اصلاح‌طلب داشت.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
خدا خادمان مردمی را حفظ کنه
آخرین اخبار