وی افزود: رشتههای کاردانش که با هدف آموزش مهارت ختم به اشتغال ایجاد شد در ابتدا بسیار موفق بود وبسیاری از فارغ التحصیلان جذب بازار کار شدند، اما به تدریج این شاخه تحصیلی افول کرد وکاردانشی که امروز وجود دارد کیفیتش بسیار پایینتر از از شاخه کاردانش در دهه هفتاد است.
وزیر آموزش وپرورش گفت: امکان نداشتن ادامه تحصیل دانشآموزان شاخه کاردانش انگیزه کافی را در آنها از بین برد ودانشآموزان بیشتر سراغ رشتههای فنی وحرفهای در هنرستانها رفتند تا بتوانند به سهولت ادامه تحصیل بدهند.
وی با اشاره به آموزش سربازان و مهارت آموزی کارکنان وظیفه عنوان کرد: این طرح بسیار خوب ومبارکی است، اما اگر از تمام ظرفیتهای موجود کشور برای تقویت آن استفاده نشود با کاهش کمیت روبه رو خواهد شد بنابراین دستگاههای مختلف برای صدور گواهینامههای مهارت باید سخت گیری کنند وبه این طرح به عنوان یک هدف کاربردی نگاه کنند.
بطحایی اظهار کرد: یکی از عوامل کاهش اثربخشی استفاده نکردن از انگیزههای سلبی وایجابی است بنابراین مراجع ذیصلاح برای صدور هرنوع مجوز اشتغال داشتن گواهینامه مهارت را به عنوان پیش شرط قرار دهند.
انتهای پیام/