معاون عملیاتی کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که حدود ۲۴ درصد از مراکز تثبیت شده رای دهی در این کشور امنیت کامل ندارند.

۲۴ درصد مراکز رای دهی امنیت کامل ندارندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «وسیمه بادغیسی»، معاون عملیاتی کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که حدود ۲۴ درصد از مراکز تثبیت شده رای دهی در این کشور امنیت کامل ندارند و نهادهای امنیتی باید در ایجاد امنیت در این مراکز همکاری کنند.

وی در نشست مشورتی اعضای این کمیسیون با نهادهای حکومتی و بین المللی از عدم تامین امنیت مراکز رای دهی در روند انتخابات ابراز نگرانی کرد و تاکید نمود که مردم نباید از حق رای دهی محروم شوند.

معاون عملیاتی کمیسیون انتخابات افغانستان تاکید کرد که همکاری نهادهای حکومتی و بین المللی برای تامین شفافیت در انتخابات مهم است و نهادهای امنیتی باید در این زمینه همکاری به موقع و مطابق به پلان عملیاتی کمیسیون انتخابات در زمینه تهیه فهرست رای دهندگان را داشته باشند.

وسیمه بادغیسی افزود: تهیه و تدارک مواد برای ثبت نام رای دهندگان در دفاتر مرکزی در حال پایانی خود قرار دارد و بسته بندی و انتقال مواد ثبت نام رای دهندگان به مراکز ولایات و ولسوالی‌ها از اول ثور تا ۱۳ ثور صورت می‌گیرد.

به نوشته دری نیوز، خانم بادغیسی تصریح کرد که روند تهیه فهرست رای دهندگان از اواخر ماه ثور آغاز می شود و تا ۱۳ ماه جوزا به پایان می‌رسد.

به گفته وی، تهیه فهرست رای دهندگان در روند انتخابات، یک امور بنیادی است که بر اساس تذکره ورقی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار