همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی، ۴۰۰ اصله نهال غیر مثمر در پارک سلامت شیراز کاشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این مراسم با بیان اینکه امسال در هفته درختکاری بیش از ۴۰۰ هزار اصله نهال جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی این استان غرس خواهد شد، با اجرای این طرح هزار هکتار به عرصه جنگلی فارس افزوده می‌شود.

وی افزود: به همین مناسبت در ۵۰۰ هکتار از اراضی جنگلی استان بذرکاری شد و برای حفظ واحیای منابع آبی زیر زمینی ۴ طرح بزرگ آبخیزداری در فارس اجرا شده است.

بوستانی با اشاره به اینکه با آغاز هفته درختکاری همچنین کاشت رایگان نهال در مقابل واحد‌های مسکونی شهروندان درشیراز اغاز شد، بیان کرد: در این طرح، کاشت نهال با شهرداری و نگهداری از درخت، بر عهده شهروندان خواهد بود.

استاندار فارس هم در مراسم گفت: حفاظت و صیانت از جنگل‌ها ومراتع یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت و نیاز است در این مورد فرهنگ سازی بیشتری درجامعه صورت گیرد.

اسماعیل تبادار با انتقاد از اینکه درچند سال اخیر وسعت جنگل‌ها و فضای سبزاستان فاس ۱۱ درصد کاهش داشته است، افزود: باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی این سرانه را در استان بالا ببریم.

گفتنی است همچنین درهفته درختکاری ۱۵ هزار نهال رایگان به یاد شهدا در ارتفاعات شیراز کاشته می‌شود.
انتهای پیام/ر

کاشت ۴۰۰  اصله نهال غیر مثمر در پارک سلامت شیراز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار