مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه گفت: آئین پاکسازی محوطه میراث جهانی چغازنبیل با مشارکت و همکاری مردم انجام می شود.

عاطفه رشنویی، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان کرد: براساس رسمی که هر سال در امور پایگاه ‎های میراث جهانی وجود دارد، این پایگاه ‎ها در یک روز خاص مردم را به پاکسازی محوطه ‎های تاریخی دعوت می‎کنند تا به صورت مشارکتی فضای محوطه‎ های تاریخی را پاکسازی نمایند.

وی با بیان اینکه پایگاه میراث جهانی چغازنبیل توسط کارکنان به خوبی حفاظت می شود، اذعان داشت: این محوطه تاریخی محصور و تمیز و عاری از هر نوع زباله است.

رشنویی تصریح کرد: با وجود این، مسیر گردشگری تعریف شده از روستای خماط تا زیگورات چغازنبیل نیازمند پاکسازی در برخی نقاط است که ما این مسیر را به عنوان مسیر ویژه گردشگری در نظر گرفته‎ایم و از انجمن‎های مردم‎نهاد و مردم عادی دعوت کرده‎ایم تا روز جمعه ۱۸ اسفندماه ۹۶ از ساعت ۸ تا ۱۱ در محل حضور داشته باشند تا همگی با همکاری هم مسیر را پاکسازی نماییم.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه از این حرکت که با شعار "چغازنبیل پاک با همکاری همگانی" اجرا می‎شود، به عنوان پویشی مردمی یاد کرد و افزود: شهردار شوش نیز برای حضور در این پویش اعلام آمادگی کرده است.

عاطفه رشنویی بیان داشت: این پویش مردمی با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش و انجمن طبیعت‎گردی این شهرستان اجرا می شود.

وی اظهار کرد: همزمان با این پویش مردمی، مراسم درختکاری نیز با همکاری این 2 انجمن در حد فاصل روستای خماط و زیگورات چغارنبیل انجام خواهد شد.

انتهای پیام/گ

چغازنبیل با مشارکت همگانی پاکسازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.