معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان شورای پشتیبانی سواد آموزی را به عنوان اصلی‌ترین مرجع برنامه ریزی راهبردی و ریشه کنی بی سوادی ذکر کرد.

هاشم دالوند، معاون سواد آموزی استان لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گفت: آموزش حق همه مردم است و عدالت آموزشی جزء سیاست‌های مورد توجه مسئولان نظام و دولت است. وی خاط نشان کرد: ما ریشه همه مشکلات جامعه را در بی سوادی می‌دانیم و از همه دستگاه‌ها خواستاریم تا با همکاری و همدلی بتوانند در اجرای هر چه بهتر برنامه ملی ریشه کنی بی سوادی در جامعه تلاش کنند

دالوند به اجرای طرح شتاب بخشی به سوادآموزی اشاره کرد و افزود: حجم ابلاغی استان لرستان برای جذب و آموزش بی سوادان ۱۷ هزارو ۵۰۰ نفر در سال جاری است که با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی و تلاش همکاران در سواد آموزی استان و شهرستان‌ها بیش از حجم ابلاغی جذب شده است.

معاون سواد آموزی استان از فعالیت ۱۴ مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در استان خبر داد و گفت:: در صورت آماده شدن امکانات و زیر ساخت‌ها و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی در دیگر شهرستان‌های استان که این قابلیت را دارند اینگونه مراکز را راه اندازی می‌نماییم.

معاون فرمانداری پلدختر نیز با اشاره به نقش مهم و حیاتی سواد در توسعه همه جانبه کشور از عزم و اراده نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با بیسوادی تقدیر کردو گفت:: همکاری و جدیت همه دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی درجهت بهبود وضعیت سوادآموزی ضرورت دارد.

ملکشاهی از کلیه دستگاه‌های اجرایی خواست تا امکانات خود را در جهت جذب و شناسایی بیسوادان و همکاری با آموزش و پرورش به کار گیرند

سرپرست آموزش و پرورش پلدختر هم به بیان نقش مهارت‌های زندگی و تاثیر آن بر خانواده و جامعه اشاره کرد و گفت:آموزش دهندگان علاوه بر آموزش کتب مورد نظر، مهارت‌های زندگی، سواد ارتباطی و رسانه ایی را باتوجه به پیشرفت تکنولوژی‌های جدید به سواد آموزان آموزش دهند.

رضا شاهمرادی افزود:آموزش دهندگان باید سواد آموزان را به علم روز، فناوری، داشتن سواد رسانه‌ای، عاطفی، ارتباطی و رایانه‌ای آشنا سازند

وی افزود: ۱۴۰ آموزش دهنده پس از گذراندن دوره‌های توانمند سازی کار آموزش ۵۵۶ نفر سواد آموز را در شهرستان پلدختر بر عهده دارند.

انتهای پیام/د

جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان پلدختر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.