وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در گفتگو با روزنامه ملیت از سیاست‌های آمریکا در منطقه انتقاد کرد.

مقام ترکیه‌ای: آمریکا می‌خواهد کشور‌های منطقه را بر اساس قومیت و مذهب تجزیه کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «نعمان کورتولموش»، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در گفتگو با روزنامه ملیت گفت: آمریکا در منطقه بازی‌های آشکاری را اجرا می کند. این کشور به بهانه مبارزه با (تروریست های وهابی صهیونیستی) داعش سلاح در اختیار «پ ی د» قرار می دهد.

کورتولموش افزود: 80 هزار تروریست داعشی کجا هستند؟ هیچ تردیدی نداریم که آنان زمانی دیگر در نقطه دیگری از جهان علیه کشور دیگری به کار گرفته خواهند شد.

وی ادامه داد: در منطقه نوعی بازی ادامه دارد و ما آن را مشاهده می کنیم. هدف این بازی به پایان رساندن اجرای طرحی است که یک قرن پیش نیمه تمام ماند.

وزیر فرهنگ ترکیه گفت: هدف این طرح آن است که کشورهای منطقه تا آنجا که ممکن است بر اساس قومیت و مذهب به کشورهای کوچک تر تقسیم شوند اما ما بازی را برهم خواهیم زد و اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد.

کورتولموش در پاسخ به سوالی درباره عملیات نظامی ترکیه در عفرین تاکید کرد: هدف این عملیات مهم دفاع از مرزهای ترکیه است. هیچ کشوری اجازه نمی دهد که امنیت ملی و مرزهایش تا این اندازه با تهدید مواجه شود. ما مانع دسترسی تروریست ها به مدیترانه می شویم. ما نمی خواهیم منطقه ما بیش از این تجزیه شود.

وی افزود: ترکیه نمی توانست در مقابل سلطه تروریست ها بر مرزهای جنوبی ساکت بنشیند. عملیات به زودی به پیروزی ترکیه منتهی خواهد شد و منطقه از گروه های تروریستی پاکسازی خواهد شد.

کورتولموش با تاکید بر اینکه سلاح‌هایی که به «پ ی د» تحویل داده شده است باید سریعا پس گرفته شود، گفت این گروه تهدید حیاتی برای منطقه و ترکیه است. باید مانع این تهدیدها شد. این موضوع در واقع به نفع آمریکا نیز خواهد بود. آمریکا اکنون در چارچوب جنگ های نیابتی همکاری با برخی عناصر را در منطقه به نفع خود می داند. ترکیه از سال ها پیش در چارچوب ناتو متحد آمریکاست. اکنون آمریکا با سرعت به سوی دوراهی پیش می رود. آمریکا ناگزیر است میان همکاری با سه الی پنج هزار شبه نظامی و رویارویی با ترکیه یا همکاری با ترکیه 81 میلیونی که متحد راهبردی مهم آمریکا در منطقه است، یکی را انتخاب کند. آمریکا نمی تواند هر دو را کنار خود نگهدارد.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر فرهنگ ترکیه درباره نقش آمریکا در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
تنها کشور همسایه که بدون ویزا ایرانیا رو حتی تو اوج تحریما را میداد فقط ترکیه بود
آخرین اخبار